اخبار کانادا

هر آنچه که باید از حساب پس انداز تحصیلی کودکان و مشارکت دولت کانادا در این امر بدانید

هر آنچه که باید از حساب پس انداز تحصیلی کودکان و مشارکت دولت کانادا در این امر بدانید

شاید این روزها برای برخی از شهروندان کانادا جای سوال باشد که چرا حساب پس انداز تحصیلی کودکان (RESPs) حائز اهمیت است. در پاسخ می توان گفت که طبق روال مرسوم هزینه تحصیلی در مقاطع ابتدایی تا پایان متوسطه در مدارس دولتی رایگان بوده اما برای تحصیلات تکمیلی، دانش آموختگان باید هزینه هایی متقبل شوند.

Hourglass and Coins with Yellow Cast

دانشجویان کانادایی در مقایسه با دانشجویان غیرکانادایی از تخفیف دانشجویی برخوردار هستند ولی داستان به اینجا ختم نمی شود. برخی رشته ها شهریه های سنگینی دارند که در کنار هزینه های رفت و آمد، هزینه اقامت و تغذیه شرایط تحصیلی را کمی دشوار ساخته است.

ماهیت پس انداز تحصیلی ثبت شده یا پس انداز تحصیلی کودکان (RESPs) در کانادا چیست؟
حساب پس انداز تحصیلی کودکان (RESPs) با تامین بودجه لازم از سوی دولت کانادا، امکان سرمایه گذاری در تحصیلات تکمیلی برای کودکان زیر 18 سال را فراهم می کند.

حساب پس انداز تحصیلی کودکان (RESPs) والدین را تشویق می کند که از بدو تولد جهت هزینه های تحصیلی آتی فرزندان خود اقدام به این نوع پس انداز سود ده کنند و دولت کانادا نیز در اجرای این امر مشارکت خواهد داشت.

نحوه مشارکت دولت کانادا در حساب پس انداز تحصیلی کودکان (RESPs) به چه صورتی است؟
همزمان با افتتاح حساب پس انداز تحصیلی کودکان (RESPs) دولت کانادا نیز مبالغی به حساب هر شخص منظور می کند که بسته به میزان سرمایه گذاری و میزان درآمد خانواده متفاوت خواهد بود.

این مبلغ در مدت زمان سرمایه گذاری ( از زمان افتتاح حساب تا سن 17 سالگی) حداکثر 7,200 دلار از سوی دولت فدرال و مابقی مشارکت از سوی دولت های استانی کانادا خواهد بود.

میزان این مبالغ ممکن است در آینده تغییر یابد چرا که روش محاسبه آن از شرایطی برخوردار است که با میزان مشارکت والدین در این طرح ارتباط مستقیمی دارد.

اگه آینده علمی فرزندانتان مهم است دست به کار شوید. در انتخاب نوع حساب پس انداز تحصیلی دقت نمایید و با انتخاب بهترین شرایط مشارکت از تمام یا بخشی از کمک هزینه های دولتی برخوردار شوید.

 نحوه و زمان برداشت از حساب پس‌انداز تحصیلی کودکان (RESPs)
زمان برداشت از حساب در سن 18 سالگی کودکان محقق خواهد شد که مطلقا باید صرف هزینه تحصیلات عالی شود اما شرایط بازپرداخت در هر موسسه متفاوت است.

می توانید برای یک فرزند این حساب را باز کنید و موجودی آن را با فرزند دیگر خود تقسیم کنید. انجام این امر از سوی دولت بلامانع است اما ضوابط آن به موسسه مالی منتخب شما بستگی دارد.

اگر بنا به هر دلیلی فرزند از ادامه تحصیل منصرف شد چاره کار چیست؟
در چنین مواردی می توانید با عودت دادن کمک هزینه ای که از سوی دولت به حساب فرزندتان واریز شده بود مابقی مبلغ را از حساب برداشت کنید و بابت سود حساب مالیات پرداخت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا