اخبار کانادا

جهان در آتش است، شعار اصلی راهپیمایی روز جهانی زن

جهان در آتش است، شعار اصلی راهپیمایی روز جهانی زن

جهان در آتش است، شعار اصلی راهپیمایی روز جهانی زن
هزاران نفر روز یکشنبه با شرکت در یک تجمع و یک راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی تورنتو روز بین‌المللی زن را گرامی داشتند و بر ضرورت توجه بیشتر دولت استانی و دولت فدرال به حق مشارکت زنان در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تاکید کردند.
امسال راهپیمایی روز بین‌المللی زن با موضوع «جهان در آتش است، به پا خیزیم»، برگزار شد. سازمان دهندگان راهپیمایی تورنتو اعلام کردند از گروه‌های مختلف اقوام اولیه کانادا و معلمان دعوت کرده بودند در این حرکت نمادین شرکت کنند. معلمان کانادایی از ماه‌ها پیش با دولت محلی داگ فورد مذاکره می‌کنند تا قراردادهای جمعی آن‌ها را که سی و یکم اوت به پایان رسیده است، تمدید کند.

یک معلم زن به نام لوئیزا جولیوس که در راهپیمایی روز یکشنبه تورنتو شرکت کرده بود، گفت: «دولت داگ فورد مشاغلی از قبیل معلمی و پرستاری را مورد حمله قرار می‌دهد که زنان زیادی در آن‌ها حضور دارند.»

سخنرانان در سالن موسسه مطالعات آموزشی انتاریو که پر از جمعیت بود، از محدودیت‌های بودجه که دولت داگ فورد در بخش آموزش مد نظر قرار داده است، به شدت انتقاد کردند و از دولت فدرال کانادا نیز خواستند حقوق اقوام اولیه کشور را رعایت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا