اخبار کانادا

افزایش دمای بی سابقه مجدد در غرب آمریکا و کانادا

افزایش دمای بی سابقه مجدد در غرب آمریکا و کانادا

افزایش دمای بی سابقه مجدد در غرب آمریکا و کانادا
افزایش دمای بی سابقه در این دو کشور سبب خالی شدن بعضی مناطق از سکنه و آتش سوزی های پراکنده شده. حرکت قطارها و تردد افراد نیز محدود شده است

برای دومین بار در طی دو هفته اخیر، میلیون ها نفر در غرب ایالات متحده و کانادا در معرض افزایش دمای بی سابقه هوا قرار گرفتند.

در استان بریتیش کلمبیا، دما برای سه روز متوالی به بالاترین سطح خود رسید.

هواشناسی کانادا پیش بینی کرده هوا در مناطقی از غرب کشور با گرمای بی سابقه روبرو خواهد شد و به حدود ۳۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.
مقامات محلی در این استان طی دو روز آخر هفته گذشته از حدود ۳۰۰ مورد آتش سوزی پراکنده خبر داده‌اند.
عمر الغبره، وزیر راه کانادا روز یکشنبه از دو شرکت بزرگ ریلی که در غرب کانادا فعالیت می‌کنند خواست تا سرعت خود را کاهش دهند تا خطر جرقه‌های قطارها را که می‌تواند منجر به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شود کاهش دهد.
عبور و مرور در چندین بزرگراه و جاده اصلی بریتیش کلمبیا نیز به دلیل احتمال گسترش آتش بسته و از ساکنان مناطق آن‌ها خواسته شد خانه‌های خود را ترک کنند.

اواخر ماه گذشته نیز آتش سوزی گسترده ای در لیتون، واقع در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی ونکوور رخ داد و موجب ویرانی و تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های این روستا شد.

گفته می‌شود جرقه‌ای از یک قطار باری باعث بروز این آتش سوزی شده است.

افزایش دمای بی سابقه در آمریکا
آتش سوزی گسترده‌ای نیز در جنگل‌ها و مراتع آمریکا منجر به تخلیه ده‌ها شهر و روستا و اعمال محدودیت برای تردد خودروها و قطارها در مناطق پرخطر شده است.

در لاس وگاس نیز دمای هوا روز یکشنبه به بیش از ۴۷ درجه سانتیگراد رسید که از سال ۱۹۴۲ و ۲۰۰۵ تاکنون بالاترین درجه ثبت شده در این شهر بوده است.

در فونیکس، آریزونا و سن خوزه – کالیفرنیا، مقامات محلی به ساکنان در مورد افزایش دمای شدید هوا هشدار دادند.
در شمال نوادا نیز، آتش سوزی گسترده در جنگل‌های سییرا نوادا در نزدیکی مرز کالیفرنیا مقامات محلی را وادار به تخلیه شهرها و روستاهای منطقه کرده است.

گسترش آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا خطوط برق را در معرض خطر قرار داده و مقامات محلی از مردم می‌خواهند که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا