اخبار کانادا

قرعه‌کشی مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها اوایل ۲۰۲۱ انجام می‌شود

قرعه‌کشی مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها اوایل ۲۰۲۱ انجام می‌شود

قرعه‌کشی مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها اوایل ۲۰۲۱ انجام می‌شود
به گزارش CIC، در پی بروز تأخیر در برگزاری برنامه قرعه‌کشی مهاجرت پدر و مادربزرگ‌ها و والدین (PGP) در سال ۲۰۲۰ اعلام شد که این برنامه در اوایل سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. گفتنی است قرار بود قرعه‌کشی تا پایان ماه جاری انجام شود اما تعدادی از عوامل ازجمله اوج‌گیری دوباره‌ی همه‌گیری باعث تأخیر در این برنامه شد. بر این اساس اعلام‌شده بود امکان ثبت‌نام در اداره مهاجرت کانادا (IRCC) از ۱۳ اکتبر تا سوم نوامبر ۲۰۲۰ برای اسپانسرهای بالقوه وجود داشت.

در این دوره، شهروندان و ساکنان دائمی کانادا می‌توانستند با پر کردن فرم، تمایل خود را برای حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود برای مهاجرت به کانادا به IRCC اطلاع دهند. انتظار می‌رفت قرعه‌کشی بین ۱۰ هزار نفر داوطلب تا پایان سال جاری انجام شود که با تأخیر روبه‌رو شد.

IRCC در معرفی تعدادی از عوامل ایجاد تأخیر در برگزاری قرعه‌کشی، اعلام کرد: ما در حال ارسال نامه‌های ارسالی امسال هستیم تا موارد تکراری را حذف کنیم و همچنین یک لیست تصادفی ایجاد کرده‌ایم تا ارسال دعوت‌نامه‌ها را شروع ‌کنیم. ازآنجایی‌که برنامه سال جاری دیرتر از حد معمول شروع‌شده و همچنین به دلیل شرایط خارج از کنترل از قبیل همه‌گیری جهانی، از داوطلبین و اسپانسرهای بالقوه دعوت می‌شود که در اوایل سال ۲۰۲۱ اقدام کنند. ما در حال به‌روزرسانی وب‌سایت خود هستیم تا این موضوع را منعکس کند.

سال آینده قرار است یکی از مهم‌ترین موارد، PGP باشد. پس از انجام قرعه‌کشی ۲۰۲۰، اسپانسرهای دعوت‌شده حداکثر ۶۰ روز فرصت دارند درخواست‌های خود را به IRCC ارائه دهند.

اداره مهاجرت کانادا قبلاً اعلام كرده است كه ظرفیت مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در سال ۲۰۲۱ سه برابر شده که ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. علاوه بر این شهروندان و ساکنان دائمی کانادا می‌توانند با استفاده از برنامه Super Visa والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را با ویزاهای قابل تمدید حداکثر ۱۰ ساله به کانادا بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا