اخبار کانادا

هک داده های TransUnion اطلاعات مالی 37,000 کانادایی را افشا کرد

هک داده های TransUnion اطلاعات مالی 37,000 کانادایی را افشا کرد

هک داده های TransUnion اطلاعات مالی 37,000 کانادایی را افشا کرد

یک هکر در تابستان گذشته از طریق پایگاه داده که توسط یک آژانس بزرگ رتبه بندی اعتباری اداره می شد، به داده های مالی ده ها هزار کانادایی ها دسترسی پیدا کرد.

Diverse computer hacking shoot

این داده های به سرقت رفته متعلق به TransUnion، یکی از معدود آژانس های رتبه بندی است که در کانادا فعالیت می کند و گزارش های اعتباری مربوط به مشتریان را تهیه و به برخی از مشاغل دسترسی می یابند تا به گزارشات آنلاین دسترسی پیدا کنند. این امر از طریق کد دسترسی به واحد مشتریان TransUnion انجام می شود.

سخنگوی TransUnion در بیانیه ای که برای HuffPost Canada ارسال کرده بود بیان کرد: علت دسترسی غیرمجاز نتیجه در نقض یا خرابی سیستم های TransUnion یا سیستم های مشتری نبوده است.

این سخنگو که مسئول کمیسیون حفظ حریم خصوصی است، بر این باور است: حفظ اطلاعات مشتری اولویت اصلی ما است و ما تقریباً به اطلاعات 37,000 کانادایی دسترسی داریم.

این شرکت اعلام کرده است که به کلیه افرادی که ممکن است تحت تأثیر این مورد تخلف قرار گرفته باشند اطلاع رسانی شده است.

فایل های آژانس رتبه بندی اعتباری مشمول مواردی از قبیل بدهی های مختلف اشخاص و میزان بدهی آنها و همچنین تاریخ پرداخت می باشد به طور معمول به 7 سال پیش باز می گردد. داده ها با شماره بیمه اجتماعی اشخاص مرتبط هستند.

طبق گزارشی در IT World Canada، این هکر در بازه زمانی 28 ژوئن و 11 ژوئیه سال جاری با استفاده از یک کد دسترسی متعلق به CWB National Leasing، به داده ها دسترسی پیدا کرده است.

مشابه چنین رویدادی برای رقیب TransUnion، یعنی Equifax رخ داده است. در آن رویداد که سال 2017 اتفاق افتاد، هکرها به اطلاعات مالی 147 میلیون مشتری دست یافتند که از این حجم 19,000 نفر کانادایی بودند.

Equifax اخیراً به منظور جبران این خسارت وارده با پرداخت 650 میلیون دلار موافقت کرده است و از طرفی برای افرادی که اطلاعات آنها به سرقت رفته است غرامت 125 دلاری در نظر گرفته است، اما این هزینه باز پاسخگوی غرامت کانادایی هایی نمی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا