اخبار کانادا

چرا پرنس هری و مگان مارکل کانادا را برای زندگی در نظر دارند؟

چرا پرنس هری و مگان مارکل کانادا را برای زندگی در نظر دارند؟

چرا پرنس هری و مگان مارکل کانادا را برای زندگی در نظر دارند؟

از زمانی که دوک و دوشس ساسکس از نیت خود برای عقب کشیدن از مقام خانواده سلطنتی و زندگی پاره وقت در آمریکای شمالی خبر داده اند، کانادا به هیجان آمده است.

دوک و دوشس پس از سپری کردن تعطیلات 6 هفته ای در جزیره ویکتوریا، به انگلستان بازگشتند و از تصمیم خود برای زندگی در آمریکای شمالی پرده برداشتند. این خبر موجب شگفتی ساکنین کاخ باکینگهام شد.

در اینجا دلایلی داریم که چرا ممکن است آنان کانادا را به عنوان منزل دوم خود برگزینند.

این زوج تعطیلات خود را در جزیره ویکتوریا گذراندند. David Foster، موسیقیدان اهل این منطقه، به خبرگزاری ما گفت مگان و هری اوقاتی را نیز در منزل دوستانشان بوده اند. همسرش Kathrine McPhee، در دوران راهنمایی با مگان در لس آنجلس هم مدرسه ای بوده است.

این زوج در صفحه رسمی اینستاگرام خود بیان داشتند “یک فاصله متعادل به ما کمک می کند پسرمان را طبق سنت های مرسوم خانواده سلطنتی که به آن احترام می گذاریم بزرگ کنیم، در حالی که این فضا را در اختیار ما قرار می دهد تا بر روی بخش بعدی زندگی خود تمرکز کنیم.”

با اینکه مگان یک شهروند آمریکایی است و مادرش در کالیفرنیا زندگی می کند، اما سال ها ارتباط نزدیکی با کانادا داشته است. او شش سال برای فیلمبرداری سریال Suits در تورنتو زندگی کرده است.

یکی از نزدیک ترین دوستان مگان، Jessica Mulroney، به همراه همسرش، Ben Mulriney، فرزند نخست وزیر سابق، در تورنتو زندگی می کند. سه فرزند او در مراسم عروسی مگان و هری نیز حضور داشتند. گمانه زنی ها حاکی از آن است که فرزند مگان و هری، طی سفر این زوج به انگلستان، نزد Jessica مانده است، البته هنوز این مساله تایید نشده است.

کانادا برای این زوج چه چیزهایی دارد؟
روی هم رفته، کانادا می تواند حریم خصوصی و عدم تشریفات رسمی را به این زوج ارائه دهد، چیزی که در انگلستان به آن نمیرسند.

همچنین کانادا به اندازه انگلستان و ایالات متحده خبرنگار و عکاس پاپاراتزی ندارد. به علاوه اینکه مملو از مناطقی است که این زوج می توانند با حضور در آنها از دست عکاسان در امان باشند.
احتمالا الان به یک کلبه کوچک جنگلی فکر می کنید – اما منظور ما مناطق لوکس در کنار دریاچه های بکر و در محاصره درختان کاج است.

گفته می شود طی اقامت 6 هفته ای این زوج در جزیره ویکتوریا حتی یک عکاس پاپاراتزی نیز مزاحم آنان نشده است.

مطمئنا مگان و هری اولین زوج سلطنتی نیستند که کانادا را برای زندگی انتخاب می کنند.

شاهزاده اندرو، عموی هری، نیز به مدت 6 ماه در کانادا زندگی کرده است.

پرنسس پاتریشیا از کوناکت، نوه دختری ملکه ویکتوریا، نیز پس از انتصاب پدرش، شاهزاده آرتور، به مقام ژنرال دولتی مدتی را به همراه والدینش در کانادا زندگی کرده است.

در سال 2018، Tristan Hopper، پیشنهاد کرد دوک ساسکس به زودی باید نقشی را قبول کند. و این احتمال را خاطرنشان کرد که شاید وی نماینده ملکه در کانادا شود. با توجه به اینکه پیش از هری نیز تعداد بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی به عنوان ژنرال دولتی در کانادا منصوب شده اند، اکنون این مقام برای هری مناسب است و حدود 60% مردم کانادا از این موقعیت استقبال کرده اند.

یکی از نکاتی که مگان و هری باید به آن توجه کنند قوانین مهاجرتی است. با اینکه کانادا یکی از کشورهای تحت نظر ملکه الیزابت، مادربزرگ هری، می باشد اما هری شهروند کانادا محسوب نمی شود. هری و مگان باید حداقل 6 ماه یا بیشتر در کانادا اقامت داشته باشند و پس از آن برای دریافت ویزای شهروندی اقدام کنند.

مردم کانادا چه نظری دارند؟
این زوج پس از اینکه BBC اعلام کرد کاخ از تصمیم آنان برای عقب نشینی از وظایف سلطنتی و استقلال مالی خبر نداشته است، مورد هجوم انگلستان قرار گرفته اند. اما مردم کانادا در این مورد بسیار رفتار دوستانه ای از خود نشان داده اند.

Tim Hortons اعلام کرد اگر مگان و هری به کانادا نقل مکان کنند تا آخر عمر به آنان قهوه و دونات رایگان می دهد.

تصمیم مگان و هری سبب برد هردو طرف می شود، و یکی از روزنامه های کانادایی آن را پایان خوش داستان پریان نامیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا