اخبار کانادا

کمک های دولت فدرال برای واجدین شرایط ۱۲ هفته تمدید شد

کمک های دولت فدرال برای واجدین شرایط ۱۲ هفته تمدید شد

کمک های دولت فدرال برای واجدین شرایط ۱۲ هفته تمدید شد
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد که تمدید پرداخت کمک های مالی کانادا شامل همه برنامه‌ها خواهد بود. CRCB، CRSB و CRB تمدید شدند

دولت فدرال امروز از تمدید پرداخت کمک های مالی کانادا به واجدین شرایط تا ۱۲ هفته و پایان ماه مارس خبر داد.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز جمعه با اعلام این خبر افزود که اتاوا مزایای مراقبت از بازیابی کانادا «CRCB» را نیز در طی این مدت پرداخت خواهد کرد.

وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت اظهار داشت: «این بحران پایان نیافته است و کمک‌های دولت به کسانی که همچنان بیکار هستند ادامه خواهد داشت».
پیش از این قرار بود «CRB» و «CRCB» این کمک ها حداکثر به مدت ۲۶ هفته پرداخت شود ولی با تصمیم جدید دولت فدرال، این مدت به ۳۸ هفته افزایش یافت و از آنجایی که برخی این کمک‌ها را از ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ دریافت کرده‌اند تا پایان مارس قطع می‌شد ولی با برنامه جدید دولت این کمک‌ها تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

دولت فدرال همچنین مزایای بازیابی بیماران کانادا «CRSB» را نیز از دو هفته به چهار هفته و دوره بیمه بیکاری را از ۲۶ هفته به ۵۰ هفته افزایش می‌دهد.

کارلا کوالترو، وزیر اشتغال کانادا در جمع خبرنگاران گفت که تمدید برنامه ها برای دولت حدود ۱۲.۱ میلیارد دلار، مزایای دوران بهبود ۶.۷ میلیارد دلار و بیمه های بیکاری جدید ۵.۴ میلیارد دلار بار مالی ایجاد می‌کند.
او همچنین از استان‌ها خواستار آن شد تا به نوبه خود از کارگران در حالی که کانادایی ها موج دوم را تحمل می کنند، حمایت کنند.

وزیر اشتغال کانادا خاطر نشان کرد: «استان‌ها واقعا نقشی اساسی در حمایت از کارگران دارند و ما شاهد اقدامات خوبی در بریتیش کلمبیا و یوکان بوده‌ایم».

اتحادیه کارگان کانادا «CLC»، نیز زنگ خطر را در رابطه با تاریخ انقضای کمک های مالی کانادا به صدا درآورده بود.

حسن یوسف، رئیس این اتحادیه در این رابطه گفت: «این اقدامات خبر خوبی برای میلیون‌ها کانادایی است که هنوز نتوانسته اند شغلی به دست آورند و نگران پرداخت صورتحساب‌ها و قبوض خود هستند.

گفتنی است کسانی که شغلشان را در دوران کرونا به هر نحوی از دست داده باشند، هر دو هفته می‌توانند ۱۰۰۰ دلار (هفته ای ۵۰۰ دلار) دریافت کنند.
در همین حال، «CRCB» نیز کمک مالی دیگری از سوی دولت فدرال و بالغ بر هفته‌ای ۵۰۰ دلار برای کسانی است که از اعضای خانواده (بزرگترها یا کودکان زیر ۱۲ سال) مراقبت می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند حداقل ۵۰ درصد از ساعت برنامه ریزی شده خود را کار کنند.

کمک مالی کانادا با عنوان «CRSB» بالغ بر هفته‌ای ۵۰۰ دلار با هدف کمک به افرادی است که به دلیل ابتلا به بیماری یا معرض بیماری همه گیر بودن نمی‌توانند ۵۰ درصد از هفته کار خود را انجام دهند تعلق می‌گیرد.

تعداد افرادی که از ۱۴ فوریه تاکنون، از کمک های مالی فوق استفاده کرده‌اند به شرح زیر است:
CRB»: ۱،۷۱۵،۰۹۰»
CRCB»: ۳۳۳،۷۶۰»

CRSB»: ۳۹۲،۲۸۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا