اخبار کانادا

ساخت یک پالایشگاه غول پیکر در آمریکا توسط کانادا علی رغم ضعف تقاضا

ساخت یک پالایشگاه غول پیکر در آمریکا توسط کانادا علی رغم ضعف تقاضا

ساخت یک پالایشگاه غول پیکر در آمریکا توسط کانادا علی رغم ضعف تقاضا

شرکت های کانادایی قرار است در غرب میانه ایالات متحده یک پالایشگاه غول پیکر بسازند و ضعف تقاضا در بازار سوخت هم تاثیری بر تصمیم شان نخواهد گذاشت!

شرکت های سنووس انرژی و هاسکی انرژی می خواهند با همکاری هم یک پالایشگاه بسیار بزرگ در غرب میانه ایالات متحده بسازند. اما این تصمیم را در میانه دورانی گرفته اند که کاهش تقاضای سوخت به دلیل شیوع ویروس کرونا و از سویی اشباع بازار، چشم اندازها را تیر و تار کرده است.

محدودیت های مسافتی کرونا تقاضا برای سوخت را به شدت دچار نقصان کرده است و شرکت ها را مجبور کرده است که هزینه های خود را کاهش دهند.

از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده است دست کم چهار پالایشگاه نفت خام در آمریکای شمالی یا تعطیل شده اند یا به حالت نیمه تعطیل درآمده‌ اند.

آنطور که با ادامه شیوع کرونا مشخص است فعلا تقاضا برای سوخت هم قرار نیست افزایش قابل توجه را تجریه کند، موضوعی که به درآمدزایی پالایشگاه ها ضربه سختی وارد کرده است.

سنووس که با 2.9 میلیارد دلار شرکت هاسکی را خریده است می گوید قادر است پالایشگاهی بسازد که هم هزینه اش کم باشد هم در برابر قیمت کم سوخت تاب آوری بیشتری داشته باشد.

در غرب میانه، سنووس می تواند ظرفیتی معادل 350 هزار بشکه در روز ایجاد کند. پالایشگاه های این منطقه قادرند روزانه بیش از 4 میلیون بشکه نفت پالایش کنند. به همین دلیل تبدیل شده اند به دومین منطقه پالایشی ایاالت متحده بعد از گالف کاست. اما تحلیل گران شک و تردیدهایی درباره توجیه ساخت این پالایشگاه دارند.

تام کلوزا، بنیان گذار شرکت خدمات اطلاعات قیمت نفت می‌گوید: غرب میانه کلی پالایشگاه دارد، فکر نمی کنم چشم انداز خیره کننده ای برای رشد [پالایشگاهی] ایالات های گریت لیک وجود داشته باشد.

انتظار می رود تا پایان سال 2020 تقاضا برای سوخت در ایالات متحده به 18.2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد و در سال 2021 هم فقط به 20 میلیون بشکه برسد که باز هم نسبت به سال 2019 رقم بسیار کمی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا