اخبار کانادا

شهرداری تورنتو سرانجام به فکر دریافت مالیات از مالکان خانه‌های خالی افتاد

شهرداری تورنتو سرانجام به فکر دریافت مالیات از مالکان خانه‌های خالی افتاد

شهرداری تورنتو سرانجام به فکر دریافت مالیات از مالکان خانه‌های خالی افتاد
تورنتو بزودی دریافت مالیات خانه‌های خالی را آغاز خواهد کرد. کارکنان شهر تورنتو این هفته به شورا پیشنهاد اعمال این مالیات را دادند. این مالیات برای افرادی جریمه تعیین می‌کند که از املاک مسکونی به مدت کمتر از شش ماه استفاده می‌کنند.

با انجام این کار، شهر امیدوار است به جمع دیگر شهرهای بزرگ از جمله پاریس در تلاش برای کاهش سفته‌بازی مسکن ملحق شود. این در حالی است که تورنتو سال‌هاست دارد جوانان را بخاطر افزایش شدید قیمت مسکن از دست می‌دهد.

تورنتو به مرور تبدیل به شهری شده که مردم در آن پول خود را در املاک پارک می‌کنند و بزرگسالان جوان دارند شهر را ترک می‌کنند. شورای شهر مدتی پیش در گزارشی اعلام کرد که ده‌ها هزار واحد در شهر خالی هستند و تقریبا هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. خالی ماندن واحدهای مسکونی کمک چشمگیری به افزایش قیمت مسکن کرده است.

بحران افزایش قیمت مسکن در عمل باعث شده جریان ورود بزرگسالان جوان به شهر منفی شود. این افراد که در مناطق شهری مصرف‌کنندگان کلیدی هستند معمولا صنایع خلاق و اقامت را پیش می‌برند و باعث پیشبرد کل شهر می‌شوند.

تورنتو در حالی در ده سال اخیر شاهد مهاجرت بسیاری به شهرهای کوچک‌تر و مناطق حومه شهری بوده که این روند در دوران پاندمی هم تشدید شده و مناطق حومه شهری تورنتو شاهد افزایش چشمگیر قیمت بوده اند.

کارکنان شهر پیشنهاد کردند تورنتو مالیات خانه‌های خالی اعمال کند. این مالیات با یک درصد از ارزش ارزیابی‌شده خانه‌هایی که کمتر از شش ماه در سال مورد استفاده قرار می‌گیرند آغاز می‌شود.

نرخ آغازین پیشنهادی تقریبا دو برابر نرخ مالیات املاک 0.599704 درصدی شهر خواهد بود. این نرخ احتمالا باعث می‌شود سفته‌بازانی که املاک خالی دارند ضربه بخورند اما باعث نابودی کامل آن‌ها نخواهد شد.

ونکوور اخیرا مالیات خانه‌های خالی خود را به 3 درصد رساند و سعی داشت با این کار باعث کاهش سفته‌بازی شود. ایده پشت این کار این است که جریمه خالی نگه داشتن خانه در حدی باشد که سفته‌بازی خانه‌های خالی سودمند نباشد.

شهر می‌خواهد به سفته‌بازان وقت کافی برای نقد کردن دارایی‌های خود بدهد که باعث می‌شود تعداد خانه‌های خالی تا زمان اعمال مالیات کمتر شود. تا پایان فصل دوم سال 2021، شهر باید چارچوب این مالیات را نهایی کرده باشد و آماده اعمال آن باشد.

شورای شهر پیشنهاد داده مالیات را برای سال مالیاتی 2022 اعمال کند. گزارش تخمین می‌زند که یک درصد از ارزش خانه در معرض مالیات قرار بگیرد که در سال چیزی بین 55 تا 66 میلیون دلار سود خالص مالیاتی ایجاد خواهد کرد.

مالکان خانه‌های خالی تورنتو وقت زیادی برای اجتناب از این مالیات و نقد کردن دارایی خود خواهند داشت. فقط به وجود آمدن این قانون احتمالا استفاده از عرضه مسکن را بهینه‌تر خواهد کرد. این مالیات باید بتواند ظرف چند سال آینده تقاضا را تسهیل کند. باید دید این مالیات چه تاثیری می‌تواند روی خروج هزاره‌ای‌ها داشته باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا