دسته‌بندی نشده

افزایش چشم‌گیر آسمان‌خراش‌ها: تورنتو از شیکاگو سبقت می‌گیرد

افزایش چشم‌گیر آسمان‌خراش‌ها: تورنتو از شیکاگو سبقت می‌گیرد

افزایش چشم‌گیر آسمان‌خراش‌ها: تورنتو از شیکاگو سبقت می‌گیرد

تصویری از شهر تورنتو و آسمان خراش‌هایش. تورنتو از نظر داشتن آسمان‌خراش هنوز به گرد پای نیویورک هم نمی‌رسد چرا که این کلانشهر آمریکایی 284 ساختمان با ارتفاع بیش از 150متر دارد.
تورنتو از نظر شمار آسمان‌خراش‌های بلندتر از 150 متر در حال پشت سر گذاشتن شیکاگو است و می‌توان گفت که این کلانشهر کانادا از حیث داشتن آسمان‌خراش در منطقه آمریکای شمالی پس از نیویورک در رده دوم قرار می‌گیرد.

طبق اعلام «شورای آسمان‌خراش‌ها و زیست‌گاه‌های شهری»، تورنتو در حال حاضر 67 آسمان خراش دارد در حالی‌که 31 ساختمان بلند نیز در این شهر در مرحله ساخت و ساز قرار دارد و ساخت 59 آسمان‌خراش دیگر نیز در این شهر پیشنهاد شده است. شیکاگو در حال حاضر 126 آسمان خراش دارد؛ اما در حال حاضر فقط 19 آسمان‌خراش جدید در این شهر در دست ساخت یا بررسی است.

گرگ لینترن کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری در تورنتو می‌گوید شیکاگو به خاطر سبک معاری خود شهرت دارد؛ اما تورنتو هم دارد با ساخت و ساز عمارت‌های غول پیکر و بلند، آوازه‌ای جهانی پیدا می‌کند. به گفته لینترن سبک شهرسازی و روی‌کرد تورنتو در زمینه ساختمان‌سازی و به ویژه بلندمرتبه‌سازی توجه بسیاری از شهرهای جهان را جلب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا