اخبار کانادا

نخست‌وزیر ترودو امروز، چهارشنبه تدابیر دولت در رابطه با کرونا را اعلام می‌کند

نخست‌وزیر ترودو امروز، چهارشنبه تدابیر دولت در رابطه با کرونا را اعلام می‌کند

نخست‌وزیر ترودو امروز، چهارشنبه تدابیر دولت در رابطه با کرونا را اعلام می‌کند
منابع آگاه اعلام کردند جاستین ترودو قصد دارد روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی رشته تدابیری را که دولت فدرال برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر بخش اقتصاد و سلامت و درمان عمومی کشور مد نظر قرار داده است، به شهروندان اعلام کند.
تدابیر حمایتی دولت ترودو در این زمینه بر «تقویت نظام سلامت و درمان و اقتصاد کشور» متمرکز خواهد بود و احتمالا شامل اقداماتی برای کمک به کارگران، شرکت‌ها و نظام درمانی استان‌ها خواهد شد.

اتاوا همچنین در همین چارچوب از افزایش بودجه اختصاص یافته به تحقیقات مربوط به ویروس کرونا خبر خواهد داد. بودجه احتمالی جدید به 27 میلیون دلاری اضافه خواهد شد که دولت فدرال هفته گذشته از آن خبر داد و اعلام کرد این اعتبارات طی دو سال برای تحقیقات مربوط به ویروس کرونا جدید و تدابیر اجتماعی و راهبردی در مقابله با این بیماری هزینه خواهد شد.

گفته می‌شود این اولین گامی است که دولت فدرال در مقابله با پیامدهای کرونا و حمایت از چرخه اقتصاد و نظام درمانی کشور بر می‌دارد و گام‌های حمایتی بعدی دولت در آینده و مشخصا در زمان ارائه بودجه فدرال اعلام خواهند شد.

جاستین ترودو به اضطراری بودن شرایط و ضرورت اقدام سریع دولت اذعان کرد و گفت قطعا ویروس کرونا پیامدهای اقتصادی برای خانواده‌ها، کارگران و شرکت‌های کوچک خواهد داشت به همین علت در حال بررسی و تهیه تدابیری حمایتی برای کمک به شهروندان هستیم که به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا