اخبار جهان

رئیس جمهوری آمریکا از افزایش دوباره تعرفه‌ بر کالاهای چینی خبر داد

رئیس جمهوری آمریکا از افزایش دوباره تعرفه‌ بر کالاهای چینی خبر داد

رئیس جمهوری آمریکا از افزایش دوباره تعرفه‌ بر کالاهای چینی خبر داد
رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به تصمیم پکن به وضع تعرفه‌های جدید بر میلیاردها دلار محصولات آمریکایی اعلام کرد که مالیات کالاهای وارداتی چین بار دیگر افزایش خواهد یافت

پرزیدنت ترامپ، روز جمعه اول شهریور در رشته توئیتی نوشت که ایالات متحده از اول اکتبر تعرفه ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را که هم‌اکنون به ۲۵ درصد رسیده است، باز افزایش داده و آن را به ۳۰ درصد خواهند رساند.
بنابه گفته رئیس جمهور آمریکا تعرفه ۳۰۰ میلیار دلار باقی ‌مانده کالاهای ساخت چین که پیشتر اعلام شده بود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد، به ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت و این افزایش تعرفه از اول سپتامبر اجرایی می‌شود

پرزیدنت ترامپ در یکی از این توئیت ها نوشت که «متاسفانه دولت‌های پیشین آمریکا به چین اجازه دادند که توازن تجاری دو کشور را به نفع خود به هم بزند و این به باری سنگین بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی تبدیل شده است. من به عنوان رییس جمهوری نمی‌توانم اجازه ادامه این وضع را بدهم.»

پیش از این توئیت ها رئیس جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرده بود که شرکت‌های آمریکایی فعال در چین فورا به دنبال جایگزین باشند.
چین پیشتر در روز جمعه اعلام کرد در واکنش به تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه‌ها بر بخش دیگری از کالاهای چینی، تعرفه‌های جدیدی را بر ۷۵ میلیارد دلار کالاهای آمریکایی وضع می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا