اخبار جهان

وزیر بهداشت ترکیه: 750 نفر در ایران مشکوک به کرونا هستند و 5 نفر جان باخته‌اند

وزیر بهداشت ترکیه: 750 نفر در ایران مشکوک به کرونا هستند و 5 نفر جان باخته‌اند

وزیر بهداشت ترکیه: 750 نفر در ایران مشکوک به کرونا هستند و 5 نفر جان باخته‌اند
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، فخر الدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه فاش کرد که مسعود نمکی، همتای ایرانی‌اش به او خبر داده تا کنون 750 نفر در ایران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند که بیماری 18 نفر از آنها تایید شده و 5 نفر از آنها نیز جان باخته‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک روز پنج‌شنبه 20 فوریه 2020 گفت که یک مورد مثبت بیماری کرونا در این شهرستان تشخیص داده شد و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه و قرنطینه است.

گفتنی است مسعود مردانی عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت ایران چهارشنبه 19 فوریه اعلام کرد که فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که احتمالا افراد دیگری از نزدیکان آنها نیز به این ویروس مبتلا شده‌ و باید قرنطینه شوند و تعداد بیماران احتمالا بیشتر است.

براساس آخرین آمار اعلام شده تا روز جمعه 20 فوریه 2020 تعداد قربانیان کرونا در چین به 2233 نفر رسید. تنها در استان هوبای که مرکز انتشار کرونا است، در عرض 24 ساعت 115 نفر کشته شدند. کارگروه سلامت استان هوبای که وظیفه به روزرسانی مستمر آمار قربانیان کرونا را دارد، اعلام کرد که بیشتر قربانیان در شهر ووهان، یعنی جایی که برای اولین بار ویروس در آنجا مشاهده شد، حضور داشتند.

براساس همین آمار، تنها در 24 ساعت منتهی به 21 فوریه 319 مورد جدید از ابتلا به کرونا در شهر ووهان مرکز استان هوبای ثبت شد. در دیگر شهرهای این استان نیز در همین دوره زمانی 92 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا