اخبار کانادا

اکثر کانادایی‌ها خواستار گسترش ممنوعیت محصولات پلاستیکی هستند

اکثر کانادایی‌ها خواستار گسترش ممنوعیت محصولات پلاستیکی هستند

اکثر کانادایی‌ها خواستار گسترش ممنوعیت محصولات پلاستیکی هستند

بیشتر کانادایی‌ها می‌خواهند دولت فدرال فهرست اقلام ممنوعه پلاستیکی یک‌بار مصرف را گسترش دهد.

برمبنای یک نظرسنجی جدید که از سوی اوشنا کانادا انجام شده دو سوم از کانادایی‌ها فکر می‌کنند دولت باید اقلام پلاستیکی یک بار مصرف بیشتری را به فهرست ممنوعیت‌های پلاستیکی اضافه کند.

اشلی والیس از اوشنا کانادا که در زمینه تبلیغات پلاستیک فعالیت دارد به سی‌تی‌وی نیوز گفت : «کانادایی‌ها به شدت نگران بحران آلودگی پلاستیک هستند و 95درصد گفته‌اند نگران تاثیر این مواد بر اقیانوس‌ها و زندگی موجودات دریایی هستند».

پاییز پیش دولت فدرال ممنوعیت 6 رقم از انواع مواد پلاستیکی یک بار مصرف را اعلام کرد که قرار است مصرف آنها در سراسر کشور تا سال 2022 ممنوع شود. در این فهرست کیسه‌های پلاستیکی مواد غذایی، نی، قاشقک‌های چوبی، قاشق و کارد و چنگال پلاستیکی، حلقه‌های 6 تایی نگه‌دارنده قوطی، و ظروف غذایی یک بار مصرف که از پلاستیک‌های سخت بازیافت شونده تشکیل شده‌اند، جای دارد.

در آن زمان جاناتان ویلکینسون وزیر محیط زیست و تغییرات آب و وهوایی گفت انتظار می‌رود خرده‌فروشان جایگزین‌های مناسبی به جای پلاستیک به مشتریان ارایه کنند.

اوشنا کانادا می‌گوید این لیست فقط دربرگیرنده بخش کوچکی از مواد مصرفی روزانه است که از پلاستیک تشکیل شده است.

والیس می‌گوید: می‌دانیم که تنها 9درصد از پلاستیک‌ها اکنون در کانادا بازیافت می‌شوند و می‌دانیم که بیشتر پلاستیک‌هایی که داریم از آنها استفاده می‌کنیم در عمل برای بازیافت مناسب نیستند.

وی افزود سیستم بازیافت کانادا هیچوقت برای کنترل حجم و پیچیدگی مواد پلاستیکی موجود در بازار طراحی نشده است. با وجود میزان زیاد کارهایی که باید انجام شود، والیس تایید کرد که دولت دارد قدم‌های اولیه خوبی برمی‌دارد.

والیس گفت: « اگر درباره حل این بحران جدی هستیم باید درباره کاهش مواد پلاستیکی به طور کلی جدی باشیم.»

نظرسنجی انجام شده 1500 نفر را دربرگرفته و بیشتر پاسخ‌دهندگان گفتند منتظر هستند تا دولت محصولات مضر دیگر پلاستیکی از جمله فنجان‌های نوشیدنی‌های گرم و سرد، فیلترهای سیگارها و هر نوع پلی استایرن از جمله استایروفوم را ممنوع کند.

هریک از این محصولات معمولا برای زباله‌ها به کار می‌روند و در نتیجه در مجاری آب جا می گیرند. ابتکار دولت فدرال در ممنوعیت 6 محصول پلاستیکی بخشی از برنامه ریزی برای رسیدن به ضایعات پلاستیکی صفر تا سال 2030 است.

به گفته والیس اگر موارد دیگر به فهرست ممنوع شدنی‌ها اضافه نشود آلودگی فقط بدتر خواهد شد. وی گفت: «برآورد شده محصولات پلاستیکی تا 2035 دو برابر شود».

با این وجود یک نظرسنجی دیگر که در دانشگاه دالهوسی انجام شده نشان داده که از ابتدای پاندمی حمایت کانادا از جدیت مقابله با پلاستیک‌های یک بار مصرف واقعا کم شده که شاید به دلیل افزایش نگرانی درباره انتشار ویروس و نیاز به استفاده از مواد مراقبت بهداشت فردی پلاستیکی باشد.

برمبنای این گزارش حمایت از قوانین جدی‌تر در این زمینه به سطح 79 درصد رسیده در حالی که قبلا حمایت 90 درصدی اعمال می‌شد . حمایت از ممنوعیت کلی نیز به 58درصد کاهش یافته که قبلا و پیش از پاندمی 70درصد بود.

والیس می‌گوید گرچه خوش‌بین است که مردم نگرش ‌خود را نسبت به مصرف پلاستیک عوض کنند، اما عملی شدن این تغییر بنیادی برعهده دولت‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا