اخبار

۱۷ تفاوت رفتاری اصلی ثروتمندان با افراد عادی

۱۷ تفاوت رفتاری اصلی ثروتمندان با افراد عادی

۱۷ تفاوت رفتاری اصلی ثروتمندان با افراد عادی
بر اساس تحقیقات عادت های رفتاری ثروتمندان در میان بسیاری از آن‌ها مشترک است کهبا رفتارهای مردم عادی متفاوت است. همین باعق وفقیت آن‌ها در جمع‌آوری سرمایه شده

بر اساس نتایج آخرین تحقیقات انجام گرفته در این حوزه، افراد ثروتمند برخی از کارهای زندگی خود را بسیار متفاوت‌تر از دیگر افراد انجام می‌دهند. به همین دلیل سرمایه بیشتری نسبت به دیگران دارند.

نشریه بیزینس اینسایدر نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده درباره صدها میلیونر و میلیاردر خود ساخته در تمام دنیا را بررسی کرده و عادت‌ها و صفات متفاوت آن‌ها که بر ثروتمند شدنشان تاثیرگذار بوده را لیست کرده است. این عادت های رفتاری ثروتمندان به ۱۷ مورد رسیده است. البته شاید برخی دیگر از افراد نیز این ویژگی‌ها را داشته باشند. اما میزان آنها در افراد ثروتمند بیشتر بوده است.

۱. صرفه جویی
بر اساس سخنان مدیر موسسه تحقیقاتی بازاریابان مرفه، سارا استنلی فلائو، که پیش از این رفتار ۶۰۰ نفر از میلیونرهای آمریکایی را بررسی کرده بود، ثروتمندان بیشتر از دیگر افراد نگران پس انداز خود هستند و هزینه‌های کمتر را همیشه ترجیح می‌دهند. آن‌ها همیشه بر خط قرمز بودجه خود پایبندند و همین مسئله باعث افزایش پس انداز آنها می‌شود.

آن‌ها اعتقاد دارند که عواملی مثل خرج کردن بیشتر از توان مالی، جایگزینی خرج کرد به جی پس انداز در دوران بازنشستگی، ولخرجی و غرق شدن در رویای ثروتمند بودن در آینده شما را به مرور برده پول و حقوق می‌کند؛ حتی اگر درآمد خوبی داشته باشید.

۲. هزینه مسکن پایین
هزینه مسکن این افراد اغلب پایین است. آن‌ها معمولا در خانه و موقعیتی زندگی می‌کنند که مطمئن باشند از پس هزینه‌هایش بر می‌آیند. اکثر ثروتمندان هرگز برای خرید خانه‌ای که قیمت آن سه برابر درآمد سالیانه‌شان باشد، اقدام نکرده‌اند.

۳. پس انداز بالا
میلیونرها با صرفه جویی در مخارج و کاهش هزینه‌های مسکن، می‌توانند بیشتر از دیگران پس انداز کنند. آن‌ها با این پس انداز در آینده می‌توانند سرمایه گذاری کنند. اما اکثر مردم عادی نه تنها تمام درآمد خود را خرج می‌کنند، بلکه به دیگران مقروض هم می‌شوند.
۴. عدم بودجه بندی
از آنجا که این افراد هزینه‌ها را کم می‌کنند و پس انداز بالایی دارند، دیگر نیازی به بودجه بندی نخواهند داشت. البته این صفت غیر قابل انتظار است. اما نشان می‌دهد که ثروتمندان به خوبی می‌توانند خود را کنترل کنند.

۵. دوری کردن از شلوغی‌ها
اکثر ثروتمندان خود ساخته با این روش به دنبال گزینه‌های سرمایه گذاری می‌گردند. در حالی که بسیاری از افراد همیشه در حال کار کردن هستند، ثروتمندان در تنهایی خود مشغول بررسی فرصت‌ها می‌باشند. بنابراین آن‌ها می‌توانند فرصت‌های متعددی برای درآمدزایی ایجاد کنند و اوقات فراغت خود را تبدیل به فرصتی برای کسب درآمد کنند.
۶. سرمایه گذاری مستغلات و املاک
یکی از اصول مشترک همه ثروتمندان خود ساخته، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. آن‌ها از این روش برای ایجاد راهی برای درآمدزایی جدید استفاده می‌کنند. این نوع سرمایه گذاری نه تنها یک جریان نقدی مثبت ایجاد کرده و ارزش مسکن را زیاد می‌کند، بلکه از نظر مالیاتی نیز مزایایی دارد که می‌تواند سرمایه مورد نیاز را برای سرمایه گذاری‌های بعدی تامین کند.

۷. سرمایه گذاری در صندوق‌های کم هزینه شاخص
اکثر این افراد استراتژی ساده‌ای برای سرمایه گذاری خود دارند. به همین دلیل سرمایه گذاری در صندوق‌های کم هزینه شاخصی که بازده بالایی دارند، برای آن‌ها بهترین گزینه است. سرمایه گذاری در این صندوق‌ها نوعی استراتژی برنده برای فعالیت در بازار سرمایه و سهام محسوب می‌شود. چرا که ریسک این سرمایه گذاری را در برابر دیگر گزینه‌های بورس کاهش می‌دهد.

۸. برنامه ریزی و مطالعه سرمایه گذاری
این ثروتمندان بیش از دیگر افراد برای مطالعه و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری وقت می‌گذارند. آنها عموما ۱۰.۵ ساعت در هر ماه مشغول برنامه ریزی برای سرمایه گذاری خود هستند.

۹. رشد فردی
رشد شخصی این افراد نیز جایگاه ویژه‌ای در برنامه ریزی آن‌ها دارد. ثروتمندان معمولا ۵.۵ ساعت در هر هفته مشغول تفریح هستند و ۶ ساعت نیز به ورزش می‌پردازند. تفریح بقیه افراد در هفته ۲ ساعت بوده و نهایتا ۲.۵ ساعت ورزش می‌کنند. بیشتر تمرکز آن‌ها بر آموزش و مطالعه است
۱۰. خواب کمتر
ساعت خواب ثروتمندان خود ساخته در هر هفته ۸ ساعت از سایرین کمتر است و هر هفته ۶ ساعت بیشتر از آنها کار می‌کنند. آنها معمولا ۳ ساعت زودتر از آغاز روز بیدار می‌شوند و ذهن خود را بر امور روزانه خود متمرکز می‌کنند.

۱۱. تفکر بیشتر
میلیونرهایی که خود ساخته هستند، به شدت اهل تفکرند. آن‌ها تمایل دارند تا روزانه حداقل ۱۵ دقیقه مشغول فکر باشند. این اصلی‌ترین کلید موفقیت آن‌هاست. آن‌ها هر روز با خود درباره مسائل مختلفی فکر می‌کنند. مثل راه‌های جدیدی که به درآمد بیشتر منتهی شود، یا ارتباط کار و خوشبختی‌شان، میزان ورزش‌شان و یا همکاری با یک موسسه خیریه جدید.

۱۲. دنباله‌رو اکثریت نیستند
اکثر مردم سعی می‌کنند سازگاری خود با جامعه را افزایش دهند. به همین دلیل اکثرا در رسیدن به موفقیت ناکام می‌مانند. افراد موفق گروه خاص خود را دارند و در ادامه، بقیه افراد را در آن عضو می‌کنند. یعنی خودشان با چیزی از جامعه سازگار نمی‌شوند، بلکه دیگران را با خود سازگار می‌کنند.

۱۳. مشتاق بازخورد هستند
برای اینکه بدانید چه چیزی موثر و چه چیزی بی فایده است، باید بازخورد دریافت کنید. بازخورد به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا مسیری که طی کردید درست است یا خیر. انتقاد از عملکرد شخصی خود با درخواست کمک از بازخوردهای دیگر، بخش اصلی یادگیری و رشد می‌باشد.

۱۴. انعطاف و مقاومت
از عادت های رفتاری ثروتمندان این است که در عین اینکه پشتکار زیادی دارند منعطف نیز هستند. آن‌ها برای خلق یک ثروت و ایجاد مشاغل شخصی برای خود مصمم هستند. اما به اندازه کافی انعطاف نیز به خرج می‌دهند. بدین ترتیب می‌توانند بر شکست‌ها غلبه کرده و مسیرهای احتمالی را تغییر دهند.

۱۵. اولویت دهی به چهار رابطه
یکی از اصلی ترین اولویت‌های عادت های رفتاری ثروتمندان ایجاد و حفظ روابط خود با پیشکسوتان، مربیان، پیشروها و دوستان است. آن‌ها در این میان مربی را از دیگر افراد مهم‌تر می‌دانند. به اعتقاد آن‌ها، مربی خوب می‌توند به درستی شما را به سمت مسیر کسب ثروت هدایت کند.

۱۶. تلاش برای پایداری
ثروتمندان خود ساخته با تکیه بر مسئولیت پذیری فردی، سخت کوش و هدف گرا هستند و یک رویه با ثبات را برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود پی می‌گیرند. آن‌ها طبق تجربیات خود دریافتند که ثروت آفرینی در یک چارچوب پایدار و بلند مدت ممکن می‌شود.
۱۷. وظیفه شناسی
جود میلر بورک توانسته بود تا به مدت ۳ سال حدود ۲۰۰ ثروتمند خود ساخته را کاملا مورد مطالعه قرار دهد. او دریافت که تمایل آن‌ها به وظیفه شناسی در مقایسه با سایر افراد چندین برابر بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا