اخبار کانادا

کبکی‌ها خواستار تشدید کنترل سلاح‌های گرم شدند

کبکی‌ها خواستار تشدید کنترل سلاح‌های گرم شدند

کبکی‌ها خواستار تشدید کنترل سلاح‌های گرم شدند
دولت فدرال کانادا قول داد در رابطه با تشدید قوانین کنترل سلاح‌های گرم اقدامات گسترده‌ای داشته باشد و کبک درباره تغییرات آینده با « بیل مونرو» گفتگو کند

با نزدیک شدن به سومین سالگرد تیراندازی در مسجد کبک سیتی، طرفداران کنترل سلاح‌های گرم کبکی خواستار تنظیم قوانین سختگیرانه برای سلاحهای گرم شدند.
وکلای اعمال فشار بر ایجاد تغییرات می‌گویند، الکساندر بیسونت، در هنگام تحویل گرفتن مجوز داشتن سلاح گرم، دوره‌هایی از زندگیش افسردگی داشته ولی خانواده وی از اطلاع این موضوع به مقامات امتناع کرده اند.

وعده دولت فدرال کانادا در رابطه با تشدید قوانین کنترل سلاح‌های گرم
سوزان لاپلانته ادوارد، که دخترش را در تیراندازی سال ۱۹۸۹ در اکوپلی تکنیک مونترال از دست داده، در این رابطه گفت که هیچکس اظهارات بیسونت را تاکید نکرده چرا که در غیر این صورت سلاح‌های مورد استفاده وی در این حمله در اختیار وی باقی می‌ماند. لاپلانته ادوارد و دیگر اعضای خانواده قربانیان قتل عام مونترال، موفق شدند با فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک دیدار و گفتگو داشته باشند.
او در رابطه با این جلسه گفت که دیدار خوبی بوده و نخست وزیر نیز بر مسائل مهمی تاکید کرده است. دولت فدرال کانادا نیز قول داد در رابطه با تشدید قوانین کنترل سلاح‌های گرم اقدامات گسترده‌ای داشته باشد و کبک نیز قرار است در این رابطه و تغییرات آینده با « بیل مونرو » وزیر ایمنی عمومی گفتگو کند.

الکساندر بیسونت، تیرانداز افراط گرا، موجب مرگ ۶ نفر شد
گفتنی است الکساندر بیسونت، تیرانداز افراط گرا، ماه مارس سال ۲۰۱۷ بر روی نمازگزاران مسجد کبک آتش گشود و موجب مرگ ۶ نفر (محمود تانو بری، ۴۲ ساله، عبدالکریم حسن، ۴۱ ساله، خالد بلکاچمی،۶۰ ساله، ابوبکر تابتی، ۴۴ ساله، عزالدین صوفیانی، ۵۷ ساله و ابراهیم بری ۳۹ ساله) شد. وی سال گذشته از سوی دادگاه به ۴۰ سال حبس غیر قابل عفو محکوم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا