اخبار

استراتژی معاملاتی بورس و فارکس

استراتژی معاملاتی بورس و فارکس

استراتژی معاملاتی بورس و فارکس

بازنشر از وب سایت آموزش بورس، نوشته هومن مقراضی – استراتژی فارکس که می تواند برای شما هر ماه سود خالص خوبی به همراه بیاورد.

اگر شما هم در بازار سهام یا فارکس کار می کنید و یا به دنبال آموزش بورس یا آموزش فارکس هستید احتمالا به اهمیت داشتن یک استراتژی خوب واقف اید، ولی اجازه بدهید برای کسانی که نمی دانند استراتژی دقیقا چیست اول آن را تعریف کنیم.

استراتژی معاملاتی خوب ترکیبی از چند ابزار هست که با تنظیماتی خاص در تایم فریم های خاص به درستی بازار را پیشبینی می کند و با مدیریت ریسک حساب شده برای شما سود ثابت به همراه می آورد.
استراتژی ای که ما از آن استفاده می کنیم اسمش هست Comprehensive Trading Strategy یا “استراتژی معاملاتی جامع”. این استراتژی هم در بورس و هم در فارکس جواب می دهد و از هر 10 معامله 9 تای آن با سود بسته می شود. می دانید چرا؟ این استراتژی بر این اساس استوار هست که ببینیم بازیگران بزرگ بازار در چه سمتی جهت گیری کرده اند، آیا آماده پوزیشن خرید هستند یا دنبال موقعیت فروش می گردند.

به طور کلی بازیگران بازار را می توان به 4 دسته تقسیم کرد، کسانی که به تحلیل تکنیکال کلاسیک می پردازند و دنبال الگوهای مختلف هستند و از اسیلاتورها استفاده می کنند.
کسانی که به پرایس اکشن باور دارند و دنبال کندل شناسی و کشیدن خط روند و شکست ها هستند. کسانی که به تئوری الویت باور دارند ودنبال موج شناسی و پیدا کردن چرخه های زمانی هستند. و کسانی که به فیبوناچی در بعد زمان و قیمت اعتقاد دارند و به دنبال الگوهای هارمونیک هستند.

اگر ما مثلا بدانیم تکنیکال کارهای کلاسیک بازار را بولیش ( گاوی) می بینند، پرایس اکشن کارها دنبال خرید هستند، الیوت کارها بازار را صعودی پیشبینی می کنند و حتی هارمونیک کارها هم انتظار افزایش قیمت دارند آنوقت مسلما به دنبال پوزیشن خرید خواهیم رفت.

و اگر بدانیم از دید تحلیل تکنیکال کلاسیک الان بازار آماده ریزش هست، پرایس اکشن کارها منتظر نقطه ورود مناسب برای پوزیشن فروش اند، از نظر الیوت یک موج نزولی شروع شده و الگوهای هارمونیک هم سیگنال نزول می دهند آن وقت صد در صد دنبال پوزیشن فروش می گردیم.
نهایتا اگر جایی از بازار رسیدیم که دیدیم 4 گروه فوق با همدیگر هم نظر نیستند و مثلا 2 گروه خریدارند و 2 گروه دیگر فروشنده، و یا 2 گروه خریدارند در حالی که 2 گروه دیگر هنوز سیگنال واضحی ندارند، آن وقت یا باید خیلی با احتیاط معامله کنیم و یا حتی دست به معامله نزنیم.

فراموش نکنیم که معامله نکردن و به تماشای بازار نشستن هم بخشی از شغل معامله گری هست. اینکه بدانیم چه زمانی باید فقط نظاره گر بازار باشیم و پوزیشنی نگیریم به همان اندازه مهم هست که پیدا کردن نقطه ورود مناسب ارزشمند است.

راستی توجه کنید که هر 4 گروه فوق را در تایم فریم خاصی بررسی کنیم. مثلا اگر هارمونیک در تایم 1 ساعته سیگنال ریزش می دهد و الیوت در تایم هفتگی صعودی هست، این 2 ربطی به هم ندارند اصلا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا