اخبار کانادامهاجرت

امکان تمدید اقامت برای دارندگان اقامت موقت کانادا به دلیل شرایط همه گیری

امکان تمدید اقامت برای دارندگان اقامت موقت کانادا به دلیل شرایط همه گیری

امکان تمدید اقامت برای دارندگان اقامت موقت کانادا به دلیل شرایط همه گیری
به گزارش CIC، در پی لغو بسیاری از پروازهای خارجی و محدودیت‌های اعلام‌شده، بسیاری از دارندگان مجوز اقامت موقت، قادر به خروج از کشور نبوده و تاریخ اقامت آن‌ها نیز ممکن است در حال انقضا باشد. بر اساس قانون جدید اداره مهاجرت کانادا، اتباع خارجی که وضعیت اقامت موقت آن‌ها به‌زودی منقضی می‌شود، می‌توانند اقامت خود را در کانادا تمدید کنند.

به این افراد توصیه می‌شود هر چه زودتر برای تمدید وضعیت خود اقدام کرده و با ثبت درخواست خود در وب‌سایت (IRCC)، توضیحات کاملی از شرایط موجود که منجر به عدم خروج آن‌ها از کشور شده است و در مورد دلیل نیاز به اقامت در کانادا اداره به مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارائه دهند.

متقاضیان برای این امر باید به‌صورت آنلاین اقدام کرده و در صورت لزوم هزینه‌های مربوط به بیومتریک را نیز پرداخت کنند. لازم به توضیح است که اقدامات فوق حتماً باید پیش از منقضی شدن تاریخ اقامت موقت انجام شود و افرادی که در حال حاضر در شرایط برنامه تمدید هستند نیز تا زمانی که در مورد درخواست آن‌ها تصمیم‌گیری شود، مجاز به اقامت در کانادا خواهند بود.

بر این اساس به افسران مهاجرت دستور داده‌شده که در هنگام بررسی پرونده‌های متقاضیان، به بررسی این موضوع بپردازند که آیا سفر هوایی بین‌المللی به مقاصد موردنظر افراد فوق، وجود دارد یا خیر؟

افرادی که تاریخ اقامت آن‌ها منقضی شده نیز می‌توانند با پرداخت هزینه‌های لازم و جریمه‌های پیش‌بینی‌شده، ظرف حداکثر نود روز پس از پایان تاریخ مجوز اقامت خود، برای تمدید مجوز درخواست کنند. البته همه‌کسانی که در این شرایط هستند، صلاحیت دریافت این تمدید را نداشته و توصیه می‌شود جهت بررسی شرایط خود به این وب‌سایت مراجعه کنند.

هزینه این فرایند، ۲۰۰ دلار بوده و اگر متقاضی واجد شرایط باشد، یک افسر مهاجرت درخواست وی را ارزیابی کرده و در صورت عدم مشکل قانونی، مجوز اقامت تمدیدشده به وی ارائه می‌شود اما اگر متقاضی واجد شرایط نباشد، نماینده وزیر در مورد رسیدگی به پرونده وی تصمیم می‌گیرد. در این حالت، سه سناریو از جمله:

ارجاع پرونده به کمیسیون جهت بررسی مجدد
صدور دستور خروج از کشور
صدور مجوز اقامت
محتمل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا