اخبار کانادا

نحوه‌ی دریافت کمک مالی و خدمات نظامی برای آلبرتایی‌ها

نحوه‌ی دریافت کمک مالی و خدمات نظامی برای آلبرتایی‌ها

«دانیل اسمیت»، نخست وزیر آلبرتا از پرداخت کمک مالی به ساکنان این استان که پس از آتش‌سوزی ‌ها از خانه‌هایشان آواره شدند، خبر داد

مقامات دولتی همزمان با آتش‌سوزی‌های اخیر آلبرتا اروز دوشنبه اعلام کردند که وضعیت اضطراری همچنان ادامه دارد. ساکنان آلبرتا هفت روز است که مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند و «دانیل اسمیت»، نخست وزیر این استان حالا از پرداخت کمک مالی به آنها می‌گوید.

در این سیستم بزرگسالان قرار است ۱۲۵۰ دلار و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز ۵۰۰ دلار دریافت کنند.

اسمیت بعدازظهر دوشنبه اعلام کرد: «این وضعیت به شدت استرس‌زا است. ما باید مطمئن می‌شدیم که می‌توانیم هر کمبودی را جبران کنیم. به همین دلیل است که هفت روز منتظر ماندیم. وضعیت خانواده‌هایی که بیش از هفت روز است به خانه‌های خود بازنگشته‌اند تعریفی ندارد و روز به روز فشار بیشتری را تحمل می‌کنند.»

آلبرتایی‌هایی که واجد شرایط دریافت این کمک مالی هستند می‌توانند از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه به وبسایت Alberta.ca مراجعه کنند و به صورت آنلاین درخواست بدهند. پرداخت این مبلغ به صورت آنلاین انجام خواهد شد. افرادی که امکان درخواست آنلاین را ندارند می‌توانند با شماره‌ی ۴۴۵۵-۳۱۰ تماس بگیرند.

همکاری با اتاوا

اسمیت در صحبتی که اوایل روز دوشنبه با جاستین ترودو داشت از او خواستار حمایت بیشتر برای مقابله با آتش‌سوزی شد. به گفته‌ی او، این مکالمه بسیار سازنده بوده و ترودو با ارسال منابع نظامی به آلبرتا موافقت کرده است. وزیر امنیت عمومی و وزیر خدمات اضطراری آلبرتا نیز برای تامین منابع آتش‌نشانی و منابع حمل و نقل هوایی جهت تخلیه ساکنان مناطق ایزوله درخواست‌های متعددی داده‌اند.

آخرین اخبار آتش‌سوزی

آمار ثبت شده تا ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه حاکی از ۹۸ آتش‌سوزی فعال، ۲۷ مورد غیرقابل کنترل و ۱۵ منطقه است که باید تخلیه شوند. بیش از ۲۹ هزار تن از محل زندگی خود فرار کرده‌اند و ۱۰ هزار نفر از آنها اکنون در ۱۱ پناهگاه اسکان دارند.

«کریستی تاکر»، مدیر واحد اطلاعات آتش‌سوزی آلبرتا، گفت: «ما امروز همچنان شاهد توقف هوای گرم در اکثر استان‌ها و بارش‌های پراکنده به همراه وزش باد ملایم بودیم. همین به آتش‌نشانان کمک می‌کند و باعث آتش‌سوزی کمتری می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا به قسمت‌هایی که قادر به دسترسی‌ به آنها نبودند دست پیدا کنند. این یک فرصت بسیار ضروری برای مقابله با این چالش همگانی است.»

روز یکشنبه ۲۰ آتش‌نشان از بریتیش کلمبیا وارد آلبرتا شدند. ۷۹ تن دیگر هم از انتاریو و کبک به تیم امدادرسانی پیوستند و مشغول به فعالیت هستند. آلبرتا اعلام کرده که به هزار آتش‌نشان نیاز دارد و تاکر پیشبینی می‌کند که تا هفته‌ی آینده به تعداد مورد نظر خود برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا