اخبار کانادا

استفاده از نیروهای مسلح کانادا برای مقابله با بحران شیوع کرونا؟

استفاده از نیروهای مسلح کانادا برای مقابله با بحران شیوع کرونا؟

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز یکشنبه 29 مارس در کنفرانس مطبوعاتی خود در اتاوا که برای تشریح تحولات مربوط به شیوع کووید-19 برگزار شده بود، در پاسخ به سوالات متعدد روزنامه‌نگاران در خصوص احتمال استفاده اتاوا از نیروهای مسلح برای مقابله با بحران کروناویروس، تاکید کرد فعلا چنین گزینه‌ای مطرح نیست.

نخست وزیر کانادا تاکید کرد با این که سناریوهای خوب و بد زیادی درباره بحران شیوع ویروس کرونا در کشور مورد بررسی قرار گرفته، تاکنون هیچ یک از استان‌های کانادا درخواست کمک نیروهای مسلح را برای مقابله با بحران کرونا از دولت فدرال درخواست نکرده است.

«قطعا نیروهای مسلح کانادا همواره از آمادگی لازم برای کمک به استان‌هایی که نیازمند حمایت هستند، برخوردارند.» (جاستین ترودو)

همچنان در قرنطینه

با این که سوفی گرگوار، بانوی اول کانادا که به کووید-19 مبتلا شده بود درمان شده است، جاستین ترودو تاکید کرد که خودش همچنان توصیه‌های پزشکان را در خصوص قرنطینه رعایت خواهد کرد؛ چرا که تنها چند روز است که علایم بیماری همسرش محو شده‌اند و در این شرایط بهتر است که همچنان مطابق با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پزشکان عمل کند.

نخست وزیر تصریح کرد مشخص نیست که پزشکان تا چه زمانی ادامه قرنطینه را برای وی تجویز می‌کنند؛ اما این مدت احتمالا نزدیک دو هفته خواهد بود.

نخست وزیر کانادا امروز نیز همانند روزهای قبل توصیه‌های بهداشت عمومی کانادا را به شهروندان تکرار کرد و از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و با این کار از گسترش بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا