اخبار کانادا

مرد هزار چهره متهم به اغفال زنان در انتاریو و سرکیسه کردن آنها

مرد هزار چهره متهم به اغفال زنان در انتاریو و سرکیسه کردن آنها

متهم به اغفال زنان در انتاریو در سال ۲۰۱۳ به یک‌سری کلاهبرداری برای ملاقات آنلاین با زنان در پوشش یک دامپزشک قلابی متهم و مجرم شناخته شد.
مرد هزار چهره متهم به اغفال زنان در انتاریو و سرکیسه کردن آنها

یک مرد انتاریویی متهم است که با چندین بار تغییر نام، حرفه و داستان زندگی‌اش بیش از ۱۰۰ زن را در فضای مجازی اغفال و سرکیسه کرده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این مرد حدود یک دهه پیش به دلیل سه فقره کلاهبرداری از طریق دوست‌یابی آنلاین محکوم شد. بااین‌وجود از آن زمان تاکنون نیز در چندین منطقه اتهامات جدیدی علیه او مطرح شده است.
سوابق اتهامات این مرد نشان می‌دهد که او هرگز در دادگاه حاضر نشده است.
سخنان چندین زن – که بسیاری از آنها مادران مجرد بودند – نشان می‌دهد که این مرد خودش را با نام‌های «جانی مایرز»، «جان مایرز»، «جان بولدر» و «جان مولدرز» معرفی می‌کرده و برخی از این زنان می‌گویند که او با ۱۵۰ نفر دیگر نیز در تماس بوده است.

اما این زنان در نهایت در دادگاه میلتون – انتاریو که دررابطه‌با اتهامات این فرد برگزار شد نام واقعی او را که جان مولدر بود را شناختند.

یکی از فریب‌خوردگان این مرد، نائومی ولف است. او سال گذشته با مردی که به گمان او جانی مایرز است ملاقات کرد. و هشت ماه با او قرار ملاقات می‌گذاشت.

آنها در فیس‌بوک با یکدیگر ملاقات کردند و ولف از او یک موتورسیکلت به قیمت ۱۰ هزار دلار خرید.

ولف دراین‌رابطه گفت:
او جذاب، کاریزماتیک و برای گفتگو سرگرم‌کننده بود. او با بچه‌هایش ملاقات می‌کرد و با خانواده‌اش خوب بود تا اینکه گفت دیگر وقتش محدود شده و بعد از آن رابطه ما به هم خورد.

وی افزود که یکی از دوستانش برای او لینکی با عنوان «آیا با همان مرد – تورنتو قرار می‌گذاری؟» برای او در فیس‌بوک فرستاده است. و او از دیدن عکس او با نامی متفاوت و بیش از ۱۰۰ نظر از سوی زنان دیگر، متحیر شده است.

ولف اظهار داشت که وقتی با آن زنان تماس گرفته متوجه شده بسیاری از چیزهایی که مولدر در مورد خودش به او و بقیه زنان گفته دروغ بوده از جمله اینکه او صاحب آن موتورسیکلت بوده؛ چون این موتور در واقع متعلق به آنج مادیل، زنی از پیتربورو بود که در یک اپلیکیشن دوست‌یابی با مولدر آشنا شده بود. و مولدر به او پیشنهاد فروش موتورش را داده؛ اما دیگر هرگز او، نه موتور و نه پولش را دیده است. همان موتورسیکلتی که بعداً به نائومی ولف فروخت!

مادیل نیز با بیان اینکه این مرد از اولین پیام شروع به سوءاستفاده از او کرده است، گفت:

به نظر می‌رسید که او یک جنتلمن واقعی است و وقتی با یک آهنگ عاشقانه شما را بیدار می‌کند، دلتان می‌خواهد او اولین کسی باشد که هر روز صبح با او صحبت می‌کنید و باعث می‌شود واقعاً احساس خاصی داشته باشید.

وی افزود: مولدر می‌گفت که او مدیر برنامه‌های چندین هنرمند برجسته موسیقی بوده و از تعمیر و بازسازی موتورسیکلت‌ها هم پول به دست آورده است.

مولدر، متهم به اغفال زنان در انتاریو با اتهامات کلاهبرداری قبلی روبرو می‌شود
سوابق دادگاه به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که جان مولدر در سال ۲۰۱۳ به یک‌سری کلاهبرداری برای ملاقات آنلاین با زنان در پوشش یک دامپزشک قلابی متهم و مجرم شناخته شده و ۶۸۳ روز را در زندان بوده است؛ اما پس از خروج از زندان با اتهامات جدیدی روبرو شده است.

سوابق او نشان می‌دهد که او در سال ۲۰۱۹ نیز در باری بیش از ۵ هزار دلار کلاهبرداری کرده است. و در اواخر همان سال به دلیل تخلفات رانندگی در سنت کاترینز نیز متهم شد.

او در بلویل نیز با دو اتهام کلاهبرداری کمتر از ۵ هزار دلار و همچنین یک مورد جعل و ازبین‌بردن کتاب‌های مقدس باهدف تقلب در مراسم سوگند در سال ۲۰۲۰ مواجه است.

او در سال ۲۰۲۱ نیز در برنتفورد به اتهام کلاهبرداری ۶۰ هزار دلاری از امی تاد برای ترغیب او به سرمایه‌گذاری در یک تجارت ساختگی متهم شده است.

تاد دراین‌رابطه گفت وقتی با او در وب‌سایت دوست‌یابی Plenty of Fish آشنا شدم باور کردم که نام این مرد جان بولدر است. او به من گفت که در کار نگهداری و تجارت اسب فعالیت دارد و وقتی نظر من به او جلب شد مرا برای شراکت در این کار ترغیب کرد.

کلاهبرداری‌های عاشقانه
وی افزود:
من به او اعتماد کردم درحالی‌که الان معلوم شد حتی نام خانوادگی واقعی او را هم نمی‌دانستم. بعداً نیز متوجه شدم تجارتی که فکر می‌کردم برای اوست در واقع متعلق به زن دیگری است.

طبق سوابق، مولدر برای رسیدگی به هیچ یک از اتهامات در دادگاه حاضر نشده و قاضی حکم غیابی صادر کرد. حکم بازداشت برای او صادر کرده، حکمی که زمانی که متهم در جلسه دادگاه صادر نمی‌شود برای او صادر می‌شود.

در پرونده سال ۲۰۱۳، مولدر موظف شد به چهار زن در مجموع ۷۳۳۰٫۵۶ دلار بپردازد. اما سوابق دادگاه نشان می‌دهد او فقط ۱۰۰۰ دلار به آنها پرداخت کرده است.

ولف گفت که امیدوار است این بار دادگاه کل سوابق این متهم را در نظر بگیرد و سپس در مورد آزادی او تصمیم بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا