اخبار کانادا

بیشترین آمار دزدی دوچرخه در کانادا همچنان از آن ونکوور است!

بیشترین آمار دزدی دوچرخه در کانادا همچنان از آن ونکوور است!

بیشترین آمار دزدی دوچرخه در کانادا همچنان از آن ونکوور است!

باوجود همه تلاش نیروی پلیس محلی برای کاهش سرقت‌ها، ونکوور همچنان بالاترین میزان سرانه سرقت دوچرخه در کانادا را دارد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی سی بی سی ، سرقت دوچرخه در این شهر از هر شهر بزرگ دیگر کانادا بیشتر است.

به مدد آب و هوا و فرهنگ دوچرخه‌سواری در ونکوور، هجوم دوچرخه سواران جدید در دوران پاندمی برای استفاده از این وسیله و مالکانی که اقدامات لازم برای ایمن نگه داشتن دوچرخه خود را به جا نمی‌آورند، موجب شده تا دزدی دوچرخه در این شهر رونق بگیرد.

سرقت 2111 دوچرخه به اداره پلیس ونکوور در سال 2020 گزارش شده است و این در حالی است که افسران می‌گویند تاکنون آماری بیشتر از این ارایه نشده بود.

برمبنای این آمار سال پیش از هر100هزار نفر 334 دوچرخه در ونکوور به سرقت رفته است.

در حالی که شمار دوچرخه‌های سرقت شده در شهرهای با جمعیت بیشتر مانند تورنتو (3838) و کالگری (3284) بیشتر بود، اما وقتی این آمار به صورت سرانه بررسی شد، مشخص شد که ونکوور در این زمینه دست بالا را دارد.

هیچ کس در اداره پلیس ونکوور بیشتر از راب برانت از چالش‌های منحصر به فرد ونکوور در مقابله با سرقت دوچرخه مطلع نیست. برانت که کارآگاه متخصص دوچرخه است تنها فرد با این تخصص در کاناداست و به آن افتخار می‌کند.

او کسی است که مسئولیت کمک به کاهش سرقت دوچرخه در ونکوور را بر عهده دارد.

از سال 2015 ، سرقت دوچرخه حدود 40 درصد کم شده است. برانت می‌گوید که بخش عمده‌ای از آن به برنامه‌ای به نام پروژه 529 مربوط است که دوچرخه سواران می‌توانند در آنجا شماره سریال دوچرخه خود را ثبت کنند.

با این حال هنوز هم نرخ دوچرخه دزدی بالا است. برانت می‌گوید حل مشکل سرقت دوچرخه سخت است زیرا این وسیله تنها وسیله حمل و نقل بدون شماره شناسایی وسیله نقلیه [VIN] است. به طور معمول ، پلیس می‌تواند VIN را جستجو کند و اموال مسروقه را با صاحب آن مطابقت دهد. درمورد دوچرخه کار به این راحتی نیست.

برانت گفت: «بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم امید به شماره سریال [روی دوچرخه] است. اما اکثر دوچرخه سواران شماره سریال خود را نمی‌دانند و همین بازگشت دوچرخه‌های مسروقه به صاحبان آنها را تقریباً غیرممکن می‌کند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا