اخبار کانادا

زمان لازم برای تامین حداقل پیش پرداخت مسکن در کانادا به بالاترین میزان در 40 سال اخیر رسید

زمان لازم برای تامین حداقل پیش پرداخت مسکن در کانادا به بالاترین میزان در 40 سال اخیر رسید

زمان لازم برای تامین حداقل پیش پرداخت مسکن در کانادا به بالاترین میزان در 40 سال اخیر رسید

Home Mortgage Down Payment A gray house brown card and calculator on stone background with text Down Payment

ک گزارش جدید می‌گوید با توجه به جدیدترین بررسی مقرون به صرفه بودن مسکن توسط بانک ملی کانادا و با سریع‌ترین افزایش قیمت خانه در 11 سال گذشته، یک خانوار با درآمد متوسط ​​60 ماه طول می کشد تا حداقل پیش پرداخت یک خانه را پس‌انداز کند.

این بیشترین زمانی است که در 40 سال اخیر برای این کار محاسبه شده است. بالاترین پیک قبلی مربوط به حباب مسکن سال 1990 بود.

کایل دهمس و کامیل بیلارژون نوشتند: «در سطح ملی، هرگز زمان بدتری برای جمع‌آوری حداقل پیش پرداخت وجود نداشته است».

در برآوردهای نشنال بانک نرخ پس‌انداز 10 درصد و پیش پرداخت 6 درصد فرض شده است.

در این میان شهر ونکوور که از نظر مقرون به صرفه نبودن مشهور است، جایگاه نخست را از نظر کمترین دسترسی به بازار مسکن به خود اختصاص داده است. یک خانوار با درآمد متوسط باید 58 ماه صرفه‌جویی کند تا هزینه پیش پرداخت یک کاندو فراهم شود. 409 ماه – تقریبا 34 سال- هم طول می‌کشد تا پول یک خانه مستقل فراهم شود.

در تورنتو 51 ماه صرفه جویی برای یک کاندو یا 289 ماه (تقریبا 24 سال) برای یک خانه مستقل طول می‌کشد. این رقم را با ادمونتون مقایسه کنید که تهیه پول پیش یک کاندو 15 ماه و یک خانه مستقل 28 ماه طول می‌کشد.

معنای واقعی این اعداد این است که شما نمی‌توانید با درآمد متوسط ​​در این بازارها خانه‌ای بخرید ، مگر اینکه خانه‌ای را هنگام پایین بودن قیمت‌ها خریده باشید یا از پیش پرداخت‌ کمک بگیرید.

اما اگر در حال حاضر در بازار هستید ، ممکن است این روزها پرداخت وام خود را آسان‌تر ببینید. در گزارش نشنال بانک آمده است که به دلیل کاهش نرخ بهره در پاندمی، پرداخت وام مسکن برای سه فصل متوالی کاهش یافته است.

پیش‌بینی‌ها به زودی برای خریداران مسکن چندان تسکین‌بخش نخواهند بود. در گزارشی که اواسط ژانویه منتشر شد، رویال بانک کانادا پیش بینی کرد قیمت معیار یک خانه در کانادا امسال 8.9 درصد دیگر افزایش یابد و به 669 هزار دلار برسد.

رابرت هوگ ، اقتصاددان آر بی سی ، نوشت: «پاندمی برخی از پویایی‌ها را تغییر داد – بسیاری از خریداران را به حومه شهرها، حاشیه‌ها و فراتر از آن سوق داد، توقف مهاجرت به رکود در بازارهای اجاره شهرهای بزرگ منجر شد و باعث شد تا خانوارها پس انداز خود را افزایش دهند – اما همه این‌ها حرارت بازار را پایین نیاورد».

وی افزود: «ما انتظار داریم این روند تا سال 2021 ادامه یابد.»

اقتصاددانان نشنال بانک انتظار دارند که افزایش قیمت ها به زودی از افت نرخ وام مسکن عبور کند و پرداخت های وام مسکن ماهانه احتمالاً دوباره افزایش یابد.

با این حال ، بیشتر پیش بینی‌های افزایش قیمت مسکن قبل از آخرین داده های آماری کانادا نشان می دهد که اقتصاد کشور شتابی بیش از حد انتظار را تجربه می کند.

با این احتمال که اقتصاد کانادا سریعتر از حد انتظار به حالت عادی برمی‌گردد، موجب شده بسیاری از کارشناسان بگویند کانادا می‌تواند زودتر از حد انتظار شاهد افزایش نرخ بهره باشد، که این می تواند قدرت بازار مسکن را ضعیف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا