اخبار کانادا

نخست وزیر جاستین ترودو: هنوز وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با کووید-۱۹ نیست!

نخست وزیر جاستین ترودو: هنوز وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با کووید-۱۹ نیست!

نخست وزیر جاستین ترودو: هنوز وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با کووید-۱۹ نیست!
نخست وزیر جاستین ترودو گفت با وجود اینکه در برخی استان‌ها اعلام وضعیت اضطراری شده اما هنوز کانادا در سطح ملی وضعیت اضطراری نکرده و هنوز وضعیت ما اضطراری نشده!
نخست وزیر ترودو افزود: دولت فدرال برای پاسخگویی به فوریت‌های پزشکی درصدد انجام طیف گسترده‌ای اقدامات است.

وی که در فضای خارجی اقامتگاه Rideau Cottage در اتاوا، جایی که تاکنون حدود یک هفته قرنطینه بوده سخن می‌گفت بیان کرد: ما امروز نیاز نیست از شرایط اضطراری بعنوان ابزاری اساسی استفاده کنیم اما همچنان در حال بررسی وضعیت هستیم و بر اساس هر موقعیتی بهترین تصمیم را خواهیم گرفت.
او ادامه داد: قانون فوریت‌های فدرال که قبلا بعنوان قانون اقدامات جنگی شناخته می‌شد به دولت اختیاراتی مضاعف می‌دهد تا از سلامتی و امنیت کانادایی‌ها در مواقع اضطراری حمایت کند.

به گفته ترودو، این قدرت‌ها می‌تواند شامل تنظیم یا ممنوعیت سفر در کانادا، حذف یا ضبط املاک شخصی، ارائه خدمات اضطراری، تهیه و توزیع کالاها و خدمات ضروری، پرداخت اورژانسی و جبران خسارت باشد و در عین حال کسانی برای دیگران مشکل ایجاد کنند جریمه یا حبس تعزیری می‌شوند.

وی در رابطه با اینکه دولت فدرال قبل از اعلام وضعیت اضطراری دنبال چه چیزی است گفت که مسئله کلیدی این است که بررسی کارهایی که برای انجام نیاز به مراحل قانونی دارد.
نخست وزیر ترودو با اشاره به مشکلات آن دسته از کانادایی‌ها که به دلیل محدودیت‌های بوجود آمد در سفرها در برخی کشورها دچار مشکل شده‌اند گفت که به آنها اطمینان می‌دهد که تمام تلاش‌های لازم برای بازگشت‌شان به خانه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ما با شرکت‌های هواپیمایی کانادا در حال مذاکره هستیم که برخی از کانادایی‌ها در صورت امکان با این پروازها به کشور بازگردند.

ترودو در ادامه از عزیمت خطوط هوایی کانادا به مراکش، پرو و شیلی برای بازگرداندن کانادایی‌ها از این کشورها اظهار داشت: آخر این هفته یک هواپیما برای بازگشت کانادایی‌ها (استاد دانشگاه مک گیل و دانشجویان) به مراکش می‌رود همچنین قرار است پروازهای مشابهی برای بازگشت کانادایی‌ها به اسپانیا و پرو نیز انجام شود.

وی افزود: اعزام هواپیما برای بازگشت مسافران با توجه به شرایط مانند وضعیت محل و تعداد افراد و وضعیت جوی آن کشور صورت می‌گیرد.

ترودو بیان کرد: اکنون ما نمی‌توانیم برای تمام کشورها هواپیما بفرستیم ولی تمام تلاش خودمان را برای کمک به کسانی که می‌خواهند بازگردند انجام می‌دهیم.
وی همچنین از کانادایی‌هایی که در خارج از کشور محصور هستند خواست چنانچه تاکنون در سایت وزرارت امور خارجه ثبت نام نکرده‌اند اقدام به ثبت نام کنند.

ترودو همچنین از حمایت دولت در پرداخت هزینه بلیط هواپیمایی‌ها خبر داد و گفت: انتظار می رود کانادایی‌ها برای بازگشت به کشور هزینه‌ای بیشتر بپردازند با این وجود دولت در پرداخت این هزینه‌های اضافه با آنها همکاری خواهد کرد.

به گفته وی بنابر مقررات بهداشت عمومی، این مسافران در هر حال برای اطمینان از سلامت خود و ایمنی دیگران پس از بازگشت به کشور باید چهارده روز در قرنطینه باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا