اخبار کانادامهاجرت

نکاتی برای عبور از مرز کانادا-آمریکا برای مهاجرت

نکاتی برای عبور از مرز کانادا-آمریکا برای مهاجرت

نکاتی برای عبور از مرز کانادا-آمریکا برای مهاجرت
شهروندان و افراد خارجی مقیم آمریکا این گزینه را دارند که حتی در دوره پاندمی ویروس کرونا به کانادا مهاجرت کنند.

کانادا همچنان در حال پردازش تقاضاهای مهاجرت موقت و دائم است. برای آمریکایی ها و دارندگان ویزا این به این معناست که همچنان آمدن به کانادا برای کار، یا ماندن با خانواده ممکن است.

قوانین سفر به کانادا از آمریکا، مانند دیگر کشورها سخت نیست، با این حال مسافران آمریکایی باید نشان دهند که قصد دارند به دلایل ضروری به کانادا بروند.

وزارت مهاجرت، پناهجویی و شهروندی کانادا موارد زیر را به عنوان نمونه ای از موارد ضروری ذکر کرده است:
· کار و تحصیل؛
· حمایت ساختاری ضروری، که شامل خدماتی می شود که برای سلامت و امنیت دولت و مردم کانادا ضروری هستند؛
· خدمات اقتصادی و زنجیره تامین؛ و
· دیدار با خانواده، مورد ضروری محسوب نمیشود.

در حال حاضر محدودیت های مرز کانادا-آمریکا تا 21 می برقرار خواهد بود، با این حال امکان دارد که این محدودیت ها تا 21 ژوئن ادامه یابد.

برخلاف قوانین فدرال، در نهایت ماموران خدمات مرزی کانادا هستند که مشخص میکنند که آیا دلیل یک فرد برای آمدن به کانادا ضروری میباشد یا نه. این آژانس ملاک های خودش را برای مشخص کردن اینکه فردی می تواند وارد کانادا شود یا نه دارد.

امکانات مهاجرت موقت برای شهروندان آمریکایی
NAFTA
مطابق قوانین مشخص شده در نفتا، ممکن است که آمریکایی ها برای دریافت مجوز کار نیازی به (Labour Market Impact Assessment (LMIA نداشته باشند.

توصیه های کلی برای عبور از مرز
اگر سفرتان ضروری است، برخی از موارد زیر ممکن است فرایند را برایتان آسان تر کند:

اگر نشانه های مریضی دارید سعی نکنید که وارد شوید.
برگردانده خواهید شد. خانه بمانید تا حالتان بهتر شود.

اطمینان حاصل کنید که درخواستتان کامل است
برای افرادی که برای کار قصد آمدن به کانادا را دارند، دقیقا مشخص کنید که کاری در کانادا منتظر شما است، و این کار در بخش های ضروری میباشد. برای مثال، اگر میشود کارهایتان را از راه دور انجام داد، احتمالا سفرتان به کانادا “اختیاری” تلقی شود.

برای اعضای خانواده، مدرک معتبر که رابطه تان با فرد مورد نظر را تایید کند داشته باشید. همچنین شرایط فرد مورد نظر در کانادا، و این که چرا باید برای دیدن فرد از مرز عبور کنید در آن آمده باشد. که دلیل شما باید زندگی کردن دائم و یا مراقبت از فردی باشد که غیر از این نمیتواند از خودش مراقبت کند.

برنامه ای دقیق برای قرنطینه دو هفته ای تان داشته باشید
اطمینان حاصل کنید که برنامه ای دقیق برای قرنطینه کردن خودتان به مدت دو هفته بعد از ورود به کانادا، یا دلیلی برای مستثنا بودن از این کار دارید. اگر نتوانید ثابت کنید که میتوانید خودتان را به مدت دو هفته، دور از افراد آسیب پذیر، و با دسترسی به موارد ضروری قرنطینه کنید، مجبور خواهید شد در مراکز مورد تایید دولت قرنطینه شوید.

از قبل با خدمات مرزی تماس بگیرید
در بعضی موارد، شاید مفید باشد که قبل از مراجعه حضوری تماس بگیرید و بپرسید که آیا قصد پردازش مجوز کار شما را دارند، با این حال جواب مثبت از طریق تلفن تضمین نمیکند که بتوانید وارد شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا