اخبار کانادامهاجرت

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟
کانادا یکی از مطرح ترین کشورها و مقاصد تحصیلی در دنیا است که در قاره آمریکا قرار گرفته و دانشگاه ها و کالج های با کیفیت پرشماری را در خود جای داده است.

به استثنای هزینه های اولیه ادمیشن فی پذیرش تحصیلی دانشگاه و هزینه های ویزا و انگشت نگاری سفارت کانادا، هزینه تحصیل و درس خواندن در کانادا شامل شهریه سالانه دانشگاه، هزینه خانه و یا اقامتگاه دانشجویی و سایر هزینه های جانبی زندگی دانشجویی در کانادا می شود.

بنابر اطلاعات وب سایت رسمی و دولتی statcan، میانگین تقریبی شهریه سالانه دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی و تکمیلی در استان های مختلف این کشور در سال تحصیلی 2020 و 2021 به شرح زیر است:
نیوفاندلند و لابرادور: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 11.983 هزار دلار کانادا و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 4089 هزار دلار کانادا است.
جزیره پرینس ادوارد: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 21.093 هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 10.278 هزار دلار کانادا است.
نوا اسکوشیا: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 19.639 هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 21.780هزار دلار کانادا است.
نیوبرانزویک: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 16.744هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 12.374هزار دلار کانادا است.
کبک: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 26.147 هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 17.689 هزار دلار کانادا است.
انتاریو: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 40.724هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 25.112 هزار دلار کانادا است.
منیتوبا: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 17.099 هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 11.558 هزار دلار کانادا است.
ساسکاچوان: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 20.636 هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 6.496 هزار دلار کانادا است.
آلبرتا: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 27.404 هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 14.683 هزار دلار کانادا است.
بریتیش کلمبیا: شهریه تقریبی دانشجویان مقطع کارشناسی 28.240 هزار دلار و شهریه تقریبی دانشجویان مقطع تکمیلی برابر با 20.233هزار دلار کانادا است.

همانطور که دیدید، هزینه تحصیل در استان ها و دانشگاه های مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت دارد و بنابر مقطع، نوع رشته و شهرت دانشگاه، تفاوت قابل ملاحظه ای پیدا می کند و در کنار آن باید به هزینه های جانبی دیگر و به طور کل هزینه زندگی دانشجویی در کانادا دقت داشته باشید.

در واقع هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی از مقاطع ارشد و دکترا در کانادا بیشتر است و اگر رشته تحصیلی شما در زمینه های مهندسی، مدیریت و یا پزشکی باشد، مطمئنا هزینه تحصیل شما در کانادا از رشته های هنر، موسیقی و علوم اجتماعی بیشتر خواهد شد.

در کنار هزینه درس خواندن و تحصیل در کانادا، هزینه زندگی دانشجویی ماهانه فرد نیز به طور تقریبی بین 800 تا 1500 دلار کانادا است، این هزینه شامل هزینه خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره می شود و در برخی از شهرها مثل کلگری و ونکوور به 2 هزار دلار در ماه نیز می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا