مهاجرت

کدام هیئت و یا دادگاه به اختلافات میان مالک و مستاجر رسیدگی می کند؟

کدام هیئت و یا دادگاه به اختلافات میان مالک و مستاجر رسیدگی می کند؟

کدام هیئت و یا دادگاه به اختلافات میان مالک و مستاجر رسیدگی می کند؟

هیئت مالک ومستاجر(LTB) که در 31 ژانویه سال 2007 توسط(RTA) قانون مستاجری مسکونی بوجود آمد به شکایتهای مالک و مستاجر رسیدگی کرده ورای صادر میکند. RTA حقوق و مسئولیتهای مالکین و مستاجرین واحدهای مسکونی را تعیین میکندو پروسه اقدامات آنها را مشخص می کند. RTA همچنین پروسه حل اختلافات خانه ها تعاونیهای غیر انتفاعی را مشخص میکند.

نقش LTB چیست؟

نقش LTB

– حل اختلاف بین مالک و مستاجر بواسطه وساطت و یا قضاوت.

– رای دادن به شکایتهای تخلیه توسط تعاونیها

– دادن اطلاعات به مالکین و مستاجرین در باره حقوق و مسئولیتهایشان

LTB به اعضای جامعه مشاوره حقوقی نمیدهد. فقط به مالکین و مستاجرین در باره حقوق و مسئولیتهایشان طبق RTA اطلاع رسانی میکند.

نقش افسران خدمات مراجعین در LTB

افسران خدمات مراجعین درLTBبه شکایتها رسیدگی کرده و جلسات را برنامه ریزی می کنند و در باره قانون مستاجرین مسکونی به عموم اطلاع رسانی می کنند.

افسران حل اختلاف

افسران حل اختلاف LTB به مالکین و مستاجرین وتعاونیها و اعضای تعاونیها جهت حل شکایتشان از طریق توافق متقابل کمک می کنند تا از رفتن پرونده به جلسه ای که یک عضو باید در مورد آن تصمیم گیری کند جلو گیری شود.

افسران حل اختلاف LTB همچنین می توانند به عنوان افسران رسیدگی عمل کنند. افسران رسیدگی جلسات مدیریت پرونده بر گزار می کنند. در جلسات مدیریت شاید طرفین بتوانند  کل یا قسمتی از اختلافات مندرج درشکایتشان را حل کنند وگرنه نهایتا باید با مشخص کردن موارد مورد اختلاف آماده یک جلسه کامل برای رسیدگی شوند و باید از داشتن کلیه مدارک مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

 

اعضای LTB

عضو LTB یک تصمیم گیرنده است ( بعضی وقتها قاضی نیز خوانده میشود) که جلسه را برگزار میکند.در جلسه مالک و مستاجر این فرصت را دارند که که اطلاعات مربوط به شکایتشان را مطرح کنند عضو (قاضی) مدارک ارائه شده و قانون مربوطه را بررسی کرده و یک تصمیم قابل اجرا اتخاذ می کند.

 

مزیت استفاده از وکیل و یا پارالیگال

 

اکثر پرونده ها قبل از اینکه به دادگاه بروند می توانند با دخالت وکیلها  و یا پارالیگال ها حل و فصل شوند. اگر شما و یا مستاجرتان در حال حاضر وکیل و یا پارالیگال دارید شاید آنها قادر باشند که اختلاف را خارج از دادگاه حل کنند.آنها به افراد و صاحبان مشاغل مشاوره داده و نمایندگی آنها را در مسائل و اختلافات LTB به عهده می گیرند.آنها شکایتها و مدارک قانونی را آماده کرده ودر جلسات از موکلشان دفاع می کنند.

 

بردن اختلاف مالک/ مستاجر به LTB

اگر شما تمام راههای دیگربرای حل اختلاف مالک/ مستاجر را بدون حصول هیچ نتیجه ای طی کرده ایدشاید مجبور بشوید مستاجرتان/ صاحبخانه تان را به LTB ببرید.

اقدامات مستاجر/ صاحبخانه شما روش رسیدگی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.اطمینان حاصل کنید که وکیل شما در قانون مالک و مستاجر متبحر است.و پرونده را به طور موفقیت آموز قانونا پیش خواهد برد. آماده باشید که مدارک آن چه را که اتفاق افتاده است فراهم کنید.

 

اولین کاری که باید کرد

 

اولین کار این است که مشکل خود را با مالک ویا مستاجر خود در میان بگذارید ما نوشتن نامه و یا ایمیل کردن را توصیه میکنیم چونکه میتوانید مدرک داشته باشید. شما شاید مجبور شوید که فرمهای اعلام LTB را که به طور صحیح پرشده باشد به مالک و یا مستاجرتان تحویل دهید.

 

 

شما همچنین باید:

 

یک نسخه از درخواست و جوابهایتان را نگه دارید.

 

دقت کنید که چقدر طول کشید که مالک و یا مستاجرتان به مورد شما پاسخ دهد.

 

قانون مستاجری مسکونی سال 2006 را بررسی کنید برای اینکه ببینید مورد شما جرم هست یا نه.

 

نحوه شکایت کردن

 

اگر شما جهت تماس با مالک و یا مستاجر تلاش کردید و هنوز مشکل شما حل نشده به ما زنگ بزنید و یا یک ایمیل بفرستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا