اخبار کانادامهاجرت

سیاست جدید اداره مهاجرت: اجازه کار برای ۵۲ هزار فارغ‌التحصیل خارجی در کانادا

سیاست جدید اداره مهاجرت: اجازه کار برای ۵۲ هزار فارغ‌التحصیل خارجی در کانادا

سیاست جدید اداره مهاجرت: اجازه کار برای ۵۲ هزار فارغ‌التحصیل خارجی در کانادا
بر اساس سیاست جدید اداره مهاجرت، بالغ بر ۵۲۰۰۰ فارغ‌التحصیل خارجی حاضر در کانادا واجد شرایط درخواست و دریافت ۱۸ ماه مجوز کار مازاد هستند.

به‎‌دنبال اعلام این سیاست جدید دولت، دارندگان مجوز کارِ پس از تحصیل در کانادا، برای نخستین بار قادر خواهند بود در صورت منقضی شدن مجوز کار اخذ شده، برای ۱۸ ماه مازاد بر دوره اولیه، درخواست تمدید ارسال نمایند. دوره مقرر شده برای ارسال درخواست به مدت ۶ ماه از تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۷ جولای تحت شرایط خاصی است.

اداره مهاجرت کانادا بر اساس سیاست‌های جدید، به دانشجویان فارغ‌التحصیلی که به علت کوید۱۹ قادر به اخذ تجربه کار در کانادا با در دست داشتن اجازه کار معتبر نبودند این امکان را مهیا ساخته تا بتوانند مجوز کار خود را برای ۱۸ ماه مازاد در طی دوره اعلام شده، تمدید کنند.

دلیل این تغییر سیاست اداره مهاجرت، صرفاً ایجاد امکان بدست آوردن تجربه کاری برای دانشجویان فارغ‌التحصیل در کانادا است که به علت مشکلات ناشی از کووید۱۹ قادر به اشتغال و کسب تجربه کاری در کانادا به منظور واجد شرایط شدن برای درخواست اقامت دائم کانادا نشده‌اند.
کسب حداقل یک سال سابقه کاری مرتبط با تحصیلات به اتمام رسیده در کانادا برای بسیاری از متقاضیان اکسپرس انتری و یا برنامه‌های استانی نه تنها ضروری است بلکه تاثیر زیادی در کسب امتیازات در سیستم امتیازبندی و تثبیت موقعیت‌های شاخص برای گزینش سریع از حوزه رقابتی دارد.

بر اساس تخمین اداره مهاجرت بالغ بر ۵۲۰۰۰ دارنده اجازه کار پس از تحصیل قادر خواهند بود تا با اخذ ۱۸ ماه اجازه کار مازاد به کسب اقامت دائم دست یابند و مجبور به ترک این کشور و از دست دادن امکان اخذ اقامت دائم کانادا نشوند.

متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:

اجازه کار پس از تحصیل آنان در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ و یا پس از آن منقضی شده باشد. و یا اینکه طی چهار ماه از تاریخ ارسال درخواست منقضی شود.
در روز ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ آغاز دوره ۶ ماهه مهلت ارسال درخواست در کانادا حضور داشته باشند و به حضور خود در کانادا ادامه دهند.
دارای اقامت معتبر در کانادا باشند و یا درخواست برای تمدید و یا اخذ مجوز اقامت موقت را ارسال و منتظر دریافت پاسخ باشند.
در فرم درخواست خود باید اشاره به درخواست دریافت مجوز کار جدید بر اساس سیاست‌های اخیر اداره مهاجرت نمایند.
دارای پاسپورت معتبر باشند. اداره مهاجرت متقاضیان را تشویق به درخواست با پاسپورتی که حداقل دارای ۱۸ ماه اعتبار باشد می‌کند. این بدین دلیل است که اجازه کار تنها یکبار صادر می‌شود. متقاضیانی که پاسپورت آنان کمتر از ۱۸ ماه اعتبار است قادر به درخواست تمدید با پاسپورت جدید نخواهند بود.
اخذ مجوز کار پس از تحصیل برای فارغ‌التحصیلان خارجی از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا نه تنها موفق به کسب تجربه کاری کانادایی خواهند شد بلکه در طی دوره بررسی درخواست اقامت می‌توانند به ادامه کار و کسب درآمد در کانادا ادامه دهند و مجبور به ترک کشور نخواهند شد.

این متخصصین جوان خارجی، با بدست آوردن مدرک تحصیلی و تجربه کاری در کانادا از طریق بالغ بر ۱۰۰ برنامه مهاجرتی گزینش متخصصین جهت اخذ اقامت دائم کانادا می‌توانند اقدام کنند. بدیهی است حضور آنان نیز برای پیشبرد منافع اقتصادی و همچنین تامین نیروی کار مورد نیاز برای دولت و سیستم اقتصادی این کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بدین دلیل کانادا تمایل به جذب کامل این متخصصین جوان را بیش از پیش دارد.

کانادا با ارائه شانس تمدید مجوز کار به این متخصصین جوان که قادر به کار کردن در دوره اعتبار مجوز کار خود، صرفاً به علت مشکلات ناشی از کووید۱۹نبودند، تمایل خود را در جهت جذب و حمایت این نیروی کار ارزنده به نمایش می‌گذارد.

این سیاست جدید را می‌توان به عنوان قسمتی از تلاش دولت برای جبران عدم تکمیل سهمیه گزینش سال ۲۰۲۰ و همچنین تلاش بر افزایش در پذیرش مهاجرین جدید در طی سه سال آینده به میزان گزینش بی‌سابقه سالانه ۴۰۰
۰۰۰ مهاجر تلقی نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا