اخبار کانادا

بازرسی در مرزهای آمریکا/ مسافران غیرایرانی که به ایران سفر کرده‌اند هم بازرسی می‌شوند

بازرسی در مرزهای آمریکا/ مسافران غیرایرانی که به ایران سفر کرده‌اند هم بازرسی می‌شوند

بازرسی در مرزهای آمریکا/ مسافران غیرایرانی که به ایران سفر کرده‌اند هم بازرسی می‌شوند
بازرسی در مرزهای آمریکا شامل تمام افرادی که بین سالهای ۱۹۶۱ تا ۲۰۰۱ در ایران متولد شده‌اند یا به ایران و لبنان تردد داشته‌اند می‌شود

بنابر سندی که اخیرا فاش شده گمرک و ماموران حفاظت مرزی آمریکا پس از ترور قاسم سلیمانی دستور داده شده هر فردی که مستقیم و غیر مستقیم با ایران و لبنان مرتبط است مورد بازرسی در مرزهای آمریکا قرار گیرد.
این سند با عنوان « انتقام جویی سخت ایران در پی ترور قاسم سلیمانی در بغداد » که در پی حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در سوم ژانویه انجام شد، صادر شده است.

بازرسی اتباع ایران، لبنان و فلسطین در مرزهای آمریکا
بنابر این سند به مامورین مرزی خط مقدم مرزی آمریکا گفته شده تمام افرادی که بین سالهای ۱۹۶۱ تا ۲۰۰۱ در ایران متولد شده‌اند یا به ایران و لبنان تردد داشته‌اند مورد بازرسی قرار دهند. اتباع ایران، لبنان و فلسطین شامل این بازرسی‌ها هستند. این سند توسط “CBP” در دفتر سیاتل تهیه و تنظیم و سپس به دفتر وکلی مهاجرت « لن ساندرز » در بلین – واشنگتن ارسال شده است.

رویکرد امنیتی آمریکا در مرزهای این کشور
ساندرز روز چهارشنبه در این رابطه گفت: بازرسی در مرزهای آمریکا تا کجا ادامه دارد؟ ما تمام متولدین ایران و سایر کشورهای خاورمیانه را داریم بازرسی می‌کنیم. یکی از سخنگوهای گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا بدون اینکه در رابطه با اسناد درز شده اظهار نظر کند گفت که پیش از مرگ سلیمانی این اقدامات امنیتی وجود داشته است.

وی افزود: مطابق مقررات”CBP” باید از تمام ابزار و اطلاعات موجود برای اطمینان از بررسی افرادی که می‌خواهند وارد خاک آمریکا شوند استفاده شود. به گفته وی بعنوان بخشی از یک رویکرد چند لایه امنیتی آمریکا، ماموران مرزی افرادی را که احتمال خطر از طرفشان وجود دارد معرفی و بر اساس نوع فعالیت و الگوهای سفرشان بررسی می‌کنند.

بازرسی مسافران، تنها به دلیل محل تولدشان
در همین رابطه ۴ ژانویه ۶۰ شهروند آمریکایی و کانادایی ایرانی‌تبار که از یک کنسرت در ونکوور بازمی‌گشتند در مرز بریتیش کلمبیا بازرسی شدند. یک مرد کانادایی که برای اولین بار می‌خواست به جنوب ایالات متحده برود گفت که ۸ ساعت در این مرز منتظر بوده و خانواده‌هایی را دیده که با داشتن بچه کوچک در مرز نگه داشته شده‌اند.
به گفته ساندرز، بسیاری از افرادی که در این مرز بازرسی شده بودند از این کار شکایت داشتند که تنها محل تولدشان موجب بازرسی آنها بوده است.

نماینده کنگره ایالتی واشنگتن در همین رابطه تقاضای ملاقات فوری با دفتر “CBP” در سیاتل کرد و در توییت نوشت: این کار کاملا غیر قابل قبول است.

این کار مرا به یاد روزهای تاریک در تاریخ کشور ما می‌اندازد. ما نمی‌توانیم با افراد تبعیض آمیز رفتار کنیم و آنها را مورد بازرسی وفاداری قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا