اخبار کانادا

بررسی‌ها نشان می‌دهد، نژاد پرستی در کانادا بیش از ایالات متحده آمریکا است!

بررسی‌ها نشان می‌دهد، نژاد پرستی در کانادا بیش از ایالات متحده آمریکا است!

بررسی‌ها نشان می‌دهد، نژاد

پرستی در کانادا بیش از ایالات متحده آمریکا است!
اگرچه در تمام ابعاد اقتصادی آمریکا نژادپرستی بطور گسترده وجود دارد اما مطالعات نشان میدهد که کانادا نیز گرفتار نژادپرستی و تبعیض بنیادی و حتی بیش از آمریکا است.
بنابر گزارش سال ۲۰۱۹ انجمن بهداشت عمومی، با وجود شهرت کانادا بعنوان یک جامعه برابر بویژه در مقایسه با همسایه جنوبی یعنی آمریکا، کانادا کشوری است که رنگ، مذهب، فرهنگ و حتی اصالت قومی یک فرد در عوامل سلامتی او و در نتیجه خدمات اجتماعی، مسائل اقتصادی، سلامتی شخصی و دسترسی به خدمات بهداشتی و اجتماعی‌اش تاثیر دارد.

محققان پس از انجام ۹۷ بررسی میدانی از کشورهای سوئد، نروژ، بلژیک، فرانسه ، هلند، آلمان، انگلستان، امریکا و کانادا به این نتیجه رسیده‌اند که بیشترین میزان تبعیض نژاد در فرانسه و سوئد وجود دارد.
در حقیقت روش‌های اعمال تبعیض در هر کشوری در این تحقیق قابل توجه و فراگیر بوده است. بنابر تحقیق از ۹ کشور مذکور بیشترین میزان تبعیض نژاد ابتدا در فرانسه و سپس در سوئد وجود دارد و کشورهای انگلیس، بلژیک، هلند، نروژ، آمریکا و آلمان تقریبا در یک سطح بودند ولی نکته تکان دهنده این است که کانادا ۱۱ درصد بیش از آمریکا درگیر مسال تبعیض نژاد سیاه و سفید است.

این موضوع برای کانادایی‌ها خیلی سخت است اما در واقع کانادا با چندین مشکل در این رابطه مواجه است.
اگرچه در هنگام انجام این مطالعه حاشیه خطا وجود داشته است اما میزان تبعیض بر اساس منطقه و نوع شغل افراد متفاوت بوده است.

بعنوان مثال کانادایی‌های آسیایی تبار، بیشتر در مسائل شغلی با تبعیض مواجه هستند و دسترسی‌شان به سمت‌های مدیریتی کم است.

به گفته گلوبال نیوز، درواقع به اعتقاد منتقدان، تبعیض در مسائل شغلی در بین اقوام بیشتر وجود دارد.

به گفته دکتر Eddy Ng از دانشگاه Dalhousie، کانادا نیاز به بروز رسانی قانون برابری اشتغال دارد قانونی را که از سال ۱۹۹۵ تاکنون تغییر نکرده!
اینکه آیا سیاست‌های تبعیض اشتغالی خود را بروز رسانی می‌کند یا نه و یا آیا وضعیت آن بدتر می‌شود را زمان خواهد گفت ولی در عین کال کانادا هنوز یکی از پیشرفته ترین کشورهای امسال و سال گذشته جهان است که بیشترین پناهندگان را در خود جای داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا