اخبار کانادا

بهداشت عمومی کانادا: استفاده از ماسک خارج از خانه جایگزین فاصله‌گذاری اجتماعی نیست

بهداشت عمومی کانادا: استفاده از ماسک خارج از خانه جایگزین فاصله‌گذاری اجتماعی نیست

بهداشت عمومی کانادا: استفاده از ماسک خارج از خانه جایگزین فاصله‌گذاری اجتماعی نیست
برخی تحولات مهم مربوط به بحران کووید-19 در کانادا به شرح است:
مسافران کانادایی کشتی تفریحی کورال پرینسس که ششم مارس شیلی را ترک کرده و در روزهای اخیر در سواحل فلوریدا پهلو گرفته بود، روز دوشنبه 6 آوریل به کشور بازگشتند. مسئولان به شهروندان اطمینان داده‌اند که به محض ورود این افراد تدابیر پیشگیرانه بهداشتی درباره آن‌ها به اجرا گذاشته شده است.
مسئولان آژانس بهداشت عمومی کانادا به همه شهروندان استفاده از ماسک را در خارج از خانه توصیه اما تاکید کردند که این تدبیر به هیچ وجه جایگزین فاصله‌گذاری اجتماعی نخواهد شد.
داگ فورد وزیر اول انتاریو هشدار داد اگر محموله جدیدی از تجهیزات حفاظتی فردی به استان انتاریو وارد نشود، تجهیزات موجود تنها یک هفته دیگر برای پرسنل بخش درمان استان کفایت خواهد کرد.
ذخایر دستگاه‌های تنفس مصنوعی آماده استفاده برای بیماران مبتلا به کووید-19 در استان انتاریو از ماه گذشته تا کنون دو برابر شده و به 1971 دستگاه رسیده است.
مقامات بهداشت استان بریتیش کلمبیا اعلام کردند نزدیک به شصت و دو درصد از افراد آلوده به کووید-19 در این استان درمان شده‌اند (783 نفر از مجموع 1266 فرد مبتلا). گرچه این آمار موجب اطمینان خاطر برخی افراد شده اما متخصصان بیماری‌های عفونی گوشزد کرده‌اند که این مسئله چیزی از شدت عفونی بودن کووید-19 کم نمی‌کند.
دامپزشکان کبک آمادگی خود را برای کمک به مقابله با کووید-19 در استان اعلام کرده‌اند. آزمایشگاه دامپزشکی وزارت کشاورزی در سنت-هایسینت از یک هفته پیش غربالگری کووید-19 را آغاز کرده است و هر روز یکهزار نمونه را تست می‌کند. چند مرکز دامپزشکی استان نیز فهرست تجهیزات و کالاهایی را که می‌توانند در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند، به وزارت بهداشت ارائه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا