اخبار کانادا

تنش بین واکسینه شده‌ها و واکسینه‌ نشده‌ها کووید-19 در کانادا زیاد است

تنش بین واکسینه شده‌ها و واکسینه‌ نشده‌ها کووید-19 در کانادا زیاد است

تنش بین واکسینه شده‌ها و واکسینه‌ نشده‌ها کووید-19 در کانادا زیاد است
بنابر نتایج یک نظرسنجی تنش ها بر سر واکسن‌های کووید-19 در کانادا زیاد و اصطکاک بین واکسینه شده‌ها و واکسینه نشده‌ها رو به افزایش است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد تنش ها بر سر واکسن‌های کووید-19 در کانادا زیاد و اصطکاک بین افرادی که در برابر این ویروس واکسینه شده و کسانی که واکسینه نشده‌اند رو به افزایش است.

بنابر نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه لگر و به سفارش انجمن مطالعات کانادایی انجام شد، بیش از سه چهارم پاسخ دهنده‌ها به این نظرسنجی نسبت به افرادی که ایمن نشده‌اند نظر منفی دارند.

جک جواب، رئیس انجمن مطالعات کانادا در این رابطه گفت که از نظر روابط، کانادایی‌های واکسینه شده با افراد واکسینه نشده از هر سه شرکت کننده دو نفر دیدگاهشان منفی است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد افراد واکسینه شده، واکسینه نشده‌ها را افرادی غیرمسئول و خودخواه می‌دانند.

برخی از افراد واکسینه نشده در هفته‌های گذشته در اعتراض به پاسپورت واکسن و سایر اقدامات بهداشت عمومی، تظاهراتی را در خارج از بیمارستان‌ها و مدارس برپا کرده‌اند.

جواب با بیان اینکه در حال حاضر سطح بالایی از آنتیپاتی یا دشمنی نسبت به افرادی که واکسینه نشده‌اند، وجود دارد افزود: آنچه می‌بینید تنش بین اعضای خانواده، دوستان و همکاران است، جایی که بین افرادی که واکسینه و واکسینه نشده‌اند روابط وجود دارد و این وضعیت بینشان اصطکاک ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد تنش موجود بین واکسینه شده‌ها و واکسینه نشده‌ها با برخی دیگر از تنش‌ها مانند مسائل اجتماعی، نژادی و فرهنگی برابری می‌کند.

این محقق تصریح کرد: احساس من این است که بسیاری از احساسات منفی مردم نسبت به گروه‌های خاصی در اثر بی‌تفاوتی نسبت به افرادی که واکسینه نشده‌اند، بوجود می‌آید.

جواب گفت: بنابر نتایج این نظرسنجی، یک چهارم از پاسخ‌دهندگان واکسینه نشده نسبت به سایر افراد حتی در شرایط یکسان نظرات منفی داشته‌اند. واکسینه نشده‌ها شخصاً دلایل عدم ایمن سازی خود را توجیه و تصمیم دیگران را برای پیروی از همان روش رد می‌کنند.

نظرسنجی قبلی این انجمن نشان می‌داد که کانادایی‌های واکسینه نشده بیش از ابتلا به کووید-19 نگران دریافت واکسن بوده و اکثر آنها از ورود بزرگسالان واکسینه نشده به خانه‌های خود امتناع می‌کردند.

جواب پیش‌بینی می‌کند تنش بین واکسینه شده‌‌ها و واکسینه نشده‌ها حتی بیشتر شود زیرا دولت‌ها و کارفرمایان همچنان به فشار مردم برای واکسینه شدن ادامه می‌دهند.

این نظرسنجی آنلاین طی 10 تا 12 سپتامبر و از 1549 کانادایی پرسیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا