اخبار کانادا

خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری ایر کانادا بدلیل شیوع کروناویروس و زمین گیر شدن بوئینگ‌های ۷۳۷

خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری ایر کانادا بدلیل شیوع کروناویروس و زمین گیر شدن بوئینگ‌های ۷۳۷

خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری ایر کانادا بدلیل شیوع کروناویروس و زمین گیر شدن بوئینگ‌های ۷۳۷
ایر کانادا اعلام کرد بدلیل شیوع کرونا ویروس و زمین گیر شدن بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس، طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ متحمل ۲۰۰ میلیون دلار خسارت شده است.

بزرگترین شرکت هواپیمایی کانادا روز سه شنبه اعلام کرد که درآمد سه ماه نخست ۲۰۲۰ این شرکت بدون در نظر گرفتن میزان سود، مالیات و استهلاک در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار خسارت خورده است.

زمین گیر شدن بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس و در ادامه شیوع کرونا ویروس و قطع پروازهای این هواپیمایی به چین، موجب بروی خسارات زیادی به این شرکت شده است.
کالین رووینسکو، مدیر اجرایی ایرکانادا با انتشار بیانیه ای در این رابطه گفت: ما سال ۲۰۲۰ را با عدم اطمینان از زمین گیر شدن بوئینگ‌های ۷۳۷ و محدودیت‌های تحمیلی ناشی از آن آغاز کردیم و سپس شیوع کرونا ویروس موجب بروز خطرات اقتصادی و ژئوپولتیک شد.

مایکل روسو، مدیر ارشد مالی ایر کانادا، نیز در یک نشست خبری زمین گیر شدن بوئینگ‌های ۷۳۷ را مهم ترین عامل کاهش درآمد این شرکت خواند و سال گذشته بیست و چهار فروند از این نوع هواپیما در ناوگان هوایی ایر کانادا فعالیت داشته است.
وی تصریح کرد: بوئینگ‌های ۷۳۷ یکی از هواپیماهای کارآمد ماست و با حذف آنها از ناوگان هوایی ایرکانادا هواپیماهای سطح پایین تری جایگزین شان شدند که طبیعتا نمی توانند آن کارایی را داشته باشند.

این شرکت هواپیمایی افزود: ما ناچار شدیم بخاطر زمینگیر شدن بوئینگ‌های ۷۳۷ برخی از مسیرهای خاص را کاهش دهیم و از سود آنها چشم پوشی کنیم. بعنوان مثال قبل از این زمین گیر شدن هواپیماها، ایر کانادا روزانه شش پرواز به غرب کانادا و هاوایی داشت و الان این پروازها نصف شده اند.

ایرکانادا اظهار امیدواری کرد طی ماه‌های آینده خسارت وارده را جبران کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا