اخبار کانادا

در مورد سال نو میلادی در کانادا و تاریخچه این روز بیشتر بدانید

در مورد سال نو میلادی در کانادا و تاریخچه این روز بیشتر بدانید

در مورد سال نو میلادی در کانادا و تاریخچه این روز بیشتر بدانید

سال نو روزی است که آغاز یک سال جدید را رقم میزند. در بسیاری از فرهنگ‌ها، این رویداد را به مناسبت پایان سال قدیم و شروع سال جدید جشن می‌گیرند. امروزه در استفاده جهانی، سال جدید در ۱ ژانویه اتفاق می‌افتد که عادتی رومی میباشد.

گاهی اوقات به یاد آوردن روزهای خاص شاید زیاد ساده نباشد. اما راه های مختلفی برای خاطره انگیز کردن این روزها وجود دارد. در کانادا روز سال نو در همه مناطق و ایالت ها تعطیل می باشد. و مردم به جشن و پایکوبی می پردازند.

جشن ها
مردم در سراسر دنیا فرارسیدن سال نو را با روش های مختلفی جشن میگیرند.

شمارش معکوس آخرین لحظات قبل از نیمه شب و تماشا کردن آتش بازی بسیار محبوب است و بیشتر مردم این کار را انجام میدهند. بیشتر مردم به جشن های مختلفی در این ساعات می روند.

کنسرت های فضای باز زیادی در 31 دسامبر وجود دارد که بیشتر آنها رایگان هستند. همچنین تقاضای زیادی برای وسایل آتش بازی وجود دارد. بسیاری از مردم نیز نوشیدنی های الکلی می نوشند، نوشیدنی سنتی شامپاین است اما به تدریج با آبجو جایگزین شده است.

The 4th of July celebration in Boston, Massachusetts

فعالیت های محبوب روز سال نو
· رفتن به تعطیلات
· رفتن به مهمانی یا برگزاری مهمانی در خانه
· رفتن به فستیوال های سال نو (موسیقی و آتش بازی)
· پیوستن به توده مردم در نیمه شب

برای شب سال نو به کجا برویم؟
تمامی شهرها برنامه و فستیوال های ویژه ای برای این شب دارند. برای افرادی که اهل سفر هستند رفتن به جاهای بزرگ مانند فستیوال آبشار نیاگارا نیز می تواند جالب باشد.

اما اگر میخواهید این شب بسیار خاص باشد می توانید به کشتی های تفریحی بروید یا آخر هفته را در ریو سپری کنید.

تاریخچه و رسوم سال نو
شب سال نو یکی از آن مناسبت هایی است که در سراسر دنیا جشن گرفته میشود. مهم نیست کودکی باشید که میخواهد تا نیمه شب بیدار بماند یا بزرگسالی باشید که بعد از یک روز سخت کاری یا روزی پر از نوشیدن می خواهد بیدار بماند، این اتفاق بسیار مهم است. اما رسوم این شب از کجا آغاز شدند؟ و چرا اینگونه این روز را جشن میگیریم؟

رسوم شب سال نو از چه زمانی آغاز شدند؟
اولین مورد ثبت شده از جشن گرفتن شب سال نو به 2000 سال قبل از میلاد مسیح در بین النهرین باز میگردد. این جشن در ابتدای بهار در اواسط مارس، روزی که مطابق تقویم آن زمان اولین روز سال جدید محسوب میشد برگزار میشد، در آن زمان یک فستیوال 11 روزه برای جشن گرفتن آغاز سال برگزار میشد.

مردم باستانی در بین النهرین مراسمات مذهبی انجام می دادند و پیروزی خدای آسمان Marduk بر الهه دریا Tiamat را جشن میگرفتند و یا پادشاه جدید را تاجگذاری می کردند یا اینکه به پادشاه فعلی اجازه میدادند به حکومتش ادامه دهد.

چرا سال جدید را در ژانویه جشن می گیریم؟
سال جدید قبلا در ژانویه جشن گرفته نمیشد. تقویم روم باستان از سیستم خورشیدی استفاده می کرد و شروع سال جدید در مارس بود. Sosigenes که ستاره شناس بود ژولیوس سزار را متقاعد کرد تا از سال خورشیدی استفاده کنند. و از سال 46 قبل از میلاد سال نو در ژانویه آغاز شد.

شروع سال جدید در ژانویه به خاطر احترام به ژانوس (Janus) بود، کسی که نام ژانویه از نام او گرفته شد است. از آنجایی که ژانوس دو صورت داشت می توانست به صورت همزمان به گذشته و آینده نگاه کند، ویژگی که او را تبدیل به فردی مناسب برای تعطیلاتی که جشن میگیریم کرد.

چرا در شب سال نو توپ می اندازند؟
بیشتر ما با رسم انداختن توپ در میدان تایمز در نیویورک آشنا هستیم، حتی اگر حضوری این کار را ندیده باشیم، احتمالا آن را در تلویزیون دیده ایم. اما چرا در نیویورک یک توپ بزرگ و نورانی را می اندازند؟

مراسم شب سال نو در سال 1904 به میدان تایمز منتقل شد، تا قبل از آن در کلیسای ترینیتی در منهتن برگزار میشد، جایی که افراد می توانستند صدای زنگوله ها که نیمه شب را اعلام میکرد بشنوند. اما هنگامی که استفاده از مواد آتش بازی شروع شد مشخص شد که نمیشود این کار را انجام داد، زیرا خاکستر داغ بر روی مردم میریخت و مشکلاتی ایجاد می کرد، در نتیجه استفاده از مواد آتش زا ممنوع شد.

Adolph Ochs ناشر نیویورک تایمز به Walter Palmer بهترین مهندس الکترونیک آن زمان مراجعه کرد و از او خواست چیزی طراحی کنید که جایگزین وسایل آتش بازی شود. Palmer با الهام از رسم انداختن توپ در نیروی دریای که برای تنظیم کرنومتر کشتی ها استفاده میشد این توپ را طراحی کرد.

انداختن توپ از سال 1907 تبدیل به رسمی در میدان تایمز شده است.

شما چگونه جشن میگیرید؟
شب سال نو در جاهای مختلف جهان به گونه های مختلفی جشن گرفته میشود. این شب در بعضی جاها مانند فیلیپین و لیتوانی تعطیل است، و در ژاپن یک روز تعطیل رسمی است. اما در بسیاری از کشور ها مردم باید تا واپسین ساعات عصر سرکار باشند، و بسیاری از مغازه ها تا آخرین لحظات نیز باز هستند.

رسم های مختلفی وجود دارد، از خوردن 12 انگور قبل از نیمه شب تا خوردن یک ظرف سبزی برای داشتن شانس. بسیاری در نیمه شب “Auld Lang Syne” را می خوانند در حالی که بعضی نیز راجع به آینده تصمیم می گیرند، رسمی که احتمالا به بین النهرین باز میگردد. مردم در بین النهرین به خدایان قول می دادند تا در سال جدید بهتر عمل کنند تا هم لطف آنها را به دست بیاورند هم از خشم آنان جلوگیری کنند.

رسم های زیادی برای شب سال نو وجود دارد، در نتیجه میتوانیم آنهایی را که دوست داریم انجام دهیم و آنهایی را که میخواهیم انجام ندهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا