اخبار کانادا

شاعر اینستاگرامی کانادا، نویسنده دهه شد

شاعر اینستاگرامی کانادا، نویسنده دهه شد

شاعر اینستاگرامی کانادا، نویسنده دهه شد
منتقدین: موفقیت شاعر اینستاگرامی کانادا روپي كاور ربطی به استعداد ادبی‌اش نداشته بلکه تعداد فالوورهاي اینستاگرام دليل انتخاب او به عنوان نويسنده دهه است

انتخاب روپي كاور یک « شاعر اینستاگرامی کانادا » به عنوان نویسنده دهه با انتقادات زیادی مواجه شد.
با استناد بر یکی از مجلات برجسته آمریکا، این شاعر نه تنها طی یک دهه گذشته موفق به کسب جایزه بوکر نشده یا نویسنده سریال موفق یا خاصی نبوده بلکه بسیار جوان است و کمتر از ۳۰ سال سن دارد.
شاعر اینستاگرامی کانادا مورد حمايت جاگمنت سینگ
با معرفی « روپی کاور»، شاعر اینستاگرامی ۲۷ ساله برامپتونی از سوی New Republic، موجی از انتقادات برای این انتخاب سرازیر شد و در مقابل برخی چهره‌ها از جمله جاگمنت سینگ ، رهبر حزب نیو‌ دموکرات کانادا از این انتخاب حمایت کردند.

«‌کاور» از نظر فروش کتاب یکی از موفق‌ترین شاعران زنده دنیا است. او تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون نسخه از دو مجموعه شعر خود به نامهای « شیر و عسل » و « خورشید و گلهای او » را به فروش رسانده و هر دوی این کتا‌‌ب‌ها بیش از یکسال جزو پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده اند.

موافقان شاعر اینستاگرامی کانادا چه می گویند؟
با این وجود، رومن آلم، از New Republic، این انتقاد را رد کرده است.

وی در مورد اين شاعر اینستاگرامی کانادا گفت: اینکه او سبکی مخالف سبک‌های سنتی دارد ایراد نیست. خوانندگانی هم وجود دارند که این سبک را دوست دارند. مرور زمان نیز بر این علاقه تاثیری ندارد چرا كه اشعار مجموعه «شیر و عسل» ، تا سال ۲۰۳۵ ، حدود ۴۰ سال هم جذابیت دارد.

جاگمنت سینگ، رهبر حزب نیو دموکرات، که در انتخابات ۲۰۱۹ مورد حمایت علنی «‌‌‌کاور‌» بوده است در پیامی توییتری به حملات صورت گرفته واکنش نشان داد و گفت هیچ نفرتی نمی تواند بر نور درخشان تعالی سایه بیاندازد.

بیلی – ری – بلکورت، شاعر موفق و محقق Rhodes از اهالی Drift Pile Cree Nation در این رابطه معتقد است: شاید سبک متفاوت کاور نشان مي‌دهد بسیاری از شاعران برای دهه گذشته هستیم و نسل جدید نیاز به شعرهای جدید دارند که در کارهای ما پیدا نمی‌کنند.
مخالفان روپي كاور چه می گویند؟
با این وجود منتقدین این شاعر اینستاگرامی کانادا معتقدند موفقیت او ربطی به استعداد ادبی‌اش نداشته بلکه به دلیل محبوبیت در اینستاگرام بوده است چنانچه وی در حال حاضر ۳.۸ میلیون نفر دنبال کننده (فالوور) دارد.

فروش بالای کتا‌‌ب‌های این شاعر نشان می‌دهد که طرفداران جوان زیادی را جلب خود کرده اما در عین حال برخی محافل ادبی با او به شدت مخالف و معتقد هستند که نوشته‌های این شاعر جوان فاقد نکات هوشمندانه و اصالت است و بیش از اندازه از مصرع استفاده می کند.

برخی نیز با ارسال پیام‌هایی در توییتر سبک خطوط شعر تکه تکه شده او را مورد تمسخر قرار دادند.

یکی از کاربران توییتر در رابطه با انتخاب این شاعر اینستاگرامی کانادا نوشت: اگر « روپي كاور » نویسنده دهه است من هم از وقتی ۱۳ ساله بودم شعر می‌گفتم و شاعر دهه هستم.
کاربر دیگری نیز در این رابطه گفته بود: او از شعر یک موجود تخیلی ساخته است.

پاسخ روپي كاور
هنوز کاور پاسخی به موافقان و مخالفان خود نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا