اخبار کانادا

نخست وزیر ترودو: پاندمی ممکن است میهمانی های بزرگ کریسمس را به هم بزند

نخست وزیر ترودو: پاندمی ممکن است میهمانی های بزرگ کریسمس را به هم بزند

نخست وزیر ترودو: پاندمی ممکن است میهمانی های بزرگ کریسمس را به هم بزند

نخست‌وزیر جاستین ترودو می‌گوید پاندمی جهانی کووید-19 «واقعا بد است» و می‌تواند گردهمایی‌های بزرگ با دوستان و خانواده در زمان کریسمس را به هم بزند.

ترودو با اقرار به ناراحتی از قرنطینه‌های نسبی و به هم خوردن برنامه‌های هالووین در بعضی بخش‌های کشور گفت کانادایی‌ها باید خود را آماده «زمستانی سخت در پیش رو» کنند تا موج دوم ویروس را پشت سر بگذارند.

ترودو در یک کنفرانس خبری گفت: «سخت است که در بسیاری از بخش‌های کشور از جمله اینجا در اتاوا برای فرزندتان توضیح بدهید که قرار نیست این آخر هفته هالووین داشته باشیم. و سخت است که بدانیم حتی در صورتی که خیلی محتاط هم باشیم ، باز هم شانسی برای میهمانی خانوادگی کریسمس وجود نداشته باشد».

او اضافه کرد: «کودک شش ساله من چند هفته پیش پرسید که بابا کووید-19 برای همیشه هست؟ او در کلاس اول است و امسال قرار بود سال بزرگ او به عنوان یک پسر بزرگ باشد و آن‌ها حتی در کلاس درس‌شان آواز نمی‌خوانند».

نخست‌وزیر از شهروندان خواست به پیروی از راهبردهای مسئولان بهداشت محلی ادامه دهند، حتی با وجود اینکه اطلاعات متضادی درباره هالووین و همچنین نیازمندی‌های تست کووید-19 برای دانش‌آموزان دریافت کرده‌اند.

ترودو گفت: «وضعیتی که الان داریم در آن زندگی می‌کنیم یک تراژدی ملی وحشتناک است. و باید بدانیم که تراژدی‌های بیشتری در راه است».

با این حال او با وجود تمام کلمات سنگینش سعی کرد با از راه رسیدن زمستان مقداری امید هم ایجاد کند.

او گفت: «این را پشت سر می‌گذاریم. واکسن‌ها در راه هستند. بهار و تابستان می‌آید و در آن فصلها شرایط قطعا بهتر از این زمستان خواهند بود».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا