اخبار هنرمندان

هنرمندان کبکی و خواننده جوان ایرانی در شصت و پنجمین دوره جایزه موسیقی گرمی

درخشش هنرمندان کبکی و خواننده جوان ایرانی در شصت و پنجمین دوره جایزه موسیقی گرمی

هنرمندان کبکی در کنار چهره‌های معروف موسیقی همچون ادل، بیانسه، کندریک لامار و لیزو امسال در مراسم گرمی خوش درخشیدند.

در شصت و پنجمین دوره جایزه موسیقی گرمی این هنرمندان کبکی موفق به دریافت عنوان نامزدی و جایزه شدند:

در رشته بهترین ضبط رقص/ الکترونیک
لوئیس کوین سلستین، (کیترانادا)، دی جی، تهیه‌کننده و ترانه‌سرای ۳۰ساله ساکن سنت هوبرت در نزدیکی مونترال، با آلبوم «Intimiated» در بخش بهترین ضبط رقص/ الکترونیک نامزد دریافت جایزه گرمی شد.

در رشته بهترین ضبط رقص/ الکترونیک

او که در پورتو پرنس (هائیتی) به دنیا آمده، در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه گرمی در رشته «بهترین ضبط رقص و بهترین آلبوم رقص/الکترونیک» Best Dance Recording and Best Dance/Electronic Album و در سال ۲۰۲۲ نامزد دریافت همین جایزه شد.

برای بهترین موزیک ویدئو
در بخش بهترین موزیک ویدئو امسال خاویر دولان؛ کارگردان و نانسی گرانت؛ تهیه‌کننده، برای موزیک ویدیوی آهنگ «به من سخت نگیر» (Easy on Me) از ادل Adele که در شهرک‌های شرقی فیلم‌برداری شده است، نامزد دریافت جایزه در شصت و پنجمین دوره جایزه موسیقی گرمی شدند. دولان اهل مونترال و گرانت اهل Petit-Matane در Bas-Saint-Laurent هستند.

برای بهترین موزیک ویدئو

بهترین ضبط اپرا، بهترین اجرای کر، بهترین آلبوم تک‌نوازی کلاسیک و بهترین مجموعه کلاسیک:
یانیک نزت-سگوین Yannick Nézet-Séguin، رهبر ارکستر و پیانیست مونترالی تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده و در این دوره نیز موفق به دریافت جایزه شد.

این رهبر ارکستر مونترالی ۴۷ساله در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ نامزد دریافت جایزه گرمی شد. و در سال ۲۰۲۲ جایزه بهترین اجرای ارکستر را دریافت کرد.

بهترین ضبط اپرا، بهترین اجرای کر، بهترین آلبوم تک‌نوازی کلاسیک و بهترین مجموعه کلاسیک:

او امسال در بخش اپرا به‌خاطر «Blanchard: Fire Shut Up In My Bones» و در بخش کر به‌خاطر آهنگ «Verdi: Requium – The Met Remembers 9/11» و آهنگ «یک کنسرت برای اوکراین» در بخش کلاسیک و در رشته آواز برای «voice of Nature – The Anthropocen» نامزد دریافت جایزه شد.

و در نهایت برای «Blanchard: Fire Shut Up In My Bones» و «voice of nature – The Anthropocen» جایزه را دریافت کرد.

بهترین موسیقی متن برای بازی‌های ویدئویی و سایر رسانه‌های تعاملی:
در این دوره از جایزه گرمی استفانی اکونومو Stephanie Economou برای موسیقی Assasin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnorok موفق به دریافت جایزه شد.

اکونومو در لانگ آیلند، نیویورک متولد شد، اما Assasin’s Creed توسط یوبی سافت در مونترال تولید کرده است.

ضبط سال، آلبوم سال، بهترین ضبط رقص/ الکترونیک:
سربان ژنییا Serban Ghenea، مهندس صدا، میکسر و تهیه‌کننده موسیقی مونترال در بخش‌های ضبط سال، آلبوم سال (برای چهار آلبوم) و بهترین رقص/ضبط الکترونیک در شصت و پنجمین دوره جایزه موسیقی گرمی نامزد شد.

او در سال ۱۹۶۹ در بخارست، رومانی به دنیا آمد و در هفت‌سالگی به مونترال نقل‌مکان کرد. سربان با آریانا گرانده، ادل، تیلور سویفت و بسیاری از چهره‌های موسیقی همکاری درخشانی داشته است.

او تاکنون ۳۸ بار نامزد دریافت جایزه گرمی شده که ۱۹ بار آن، برنده این جایزه شده است.

بهترین اجرای American Roots
آلیسون راسل Allison Russell متولد مونترال پس از سه بار نامزدی در سال ۲۰۲۲، امسال نیز برای «دختر ولگرد» در بخش ریشه‌ها به همراه آئویفه او-دونوان Aoife O’Donovan نامزد دریافت جایزه شد.

راسل در گفتگو با رادیو NPR در مورد کودکی‌اش گفت که از ۵ تا ۱۵ سالگی تحت سرپرستی مادری مبتلا به اسکیزوفرنی تشخیص داده نشده و پدرخوانده ناخلف بوده است.

شروین حاجی‌پور، برای آهنگ «برای» موفق به دریافت جایزه گرمی در شصت و پنجمین دوره جایزه موسیقی گرمی شد

شروین حاجی‌پور

امسال و برای اولین‌بار، به جوایز گرمی یک بخش با عنوان «تأثیرگذارترین آهنگ برای تغییر اجتماعی» اضافه و جایزه آن نیز به شروین حاجی‌پور، خواننده جوان ایرانی آهنگ «برای» داده شد.

گفتنی است در این دوره از جایزه گرمی بیانسه با نامزدی در نه بخش بیشترین تعداد نامزدی را در این مراسم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا