اخبار کانادا

مالیات دخانیات در کبک افزایش می‌یابد

تا همین اواخر، ائتلاف کنترل دخانیات کبک این مالیات را مورد نقد قرار می‌داد. زیرا طبق داده‌های وزارت دارایی کبک، این رقم پایین‌ترین نرخ مالیات در کانادا است و بسیار پایین‌تر از میانگین ملی ۶۴ دلار است.

با افزایش نرخ اعلام شده در روز چهارشنبه، مالیات کبک به ۳۷٫۸۰ دلار افزایش می‌یابد که قیمت کل یک کارتن سیگار را به کمی بیش از ۱۳۰ دلار می‌رساند.

دولت این را یک اقدام در زمینه بهداشت عمومی برای مبارزه با استعمال دخانیات تلقی می‌کند. زیرا سالانه حدود ۱۳ هزار کبکی بر اثر بیماری‌های ناشی از دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

آیا این افزایش نرخ مالیات دخانیات در کبک کافی است؟
با وجود این افزایش نرخ، سازمان‌های مختلف می‌توانند همچنان مسیر موردنظر خود را پیش ببرند، زیرا مالیات کبک در پایین‌ترین نرخ موجود در کشور باقی خواهد ماند.

اگرچه دولت همچنان قصد دارد که بین افزایش مالیات و تأثیرات احتمالی آن بر فعالیت‌های قاچاق تعادل ایجاد کند. اما کبک همچنان به اهداف خود نزدیک نشده است.

قیمت یک بسته ۲۰۰ نخی سیگار:
کبک: ۱۳۰٫۹۲ دلار (شامل ۳۷٫۸۰ دلار مالیات)

انتاریو: ۱۳۹٫۹۴ دلار (با احتساب مالیات ۴۶٫۸۶ دلار)

آلبرتا: ۱۴۸٫۹۸ دلار (با احتساب مالیات ۵۵ دلاری)

ساسکاچوان: ۱۶۰٫۸۳ دلار (با احتساب مالیات ۶۶٫۶۹ دلار)

بریتیش کلمبیا: ۱۷۰٫۱۱ دلار (با احتساب مالیات ۷۵٫۶۳ دلار)

منبع: وزارت دارایی کبک

در طول رایزنی‌های مربوط به بودجه سال ۲۰۲۱، انجمن سرطان کانادا از دولت لوگو خواست تا مالیات این استان را به سطح مالیات انتاریو که دومین نرخ پایین در سطح کشور است، برساند.

«افزایش نسبی باید بر روی سایر محصولات مرتبط با دخانیات اعمال شود. این اقدام به‌صورت سالانه، ۳۷۸ میلیون دلار درآمد اضافی ایجاد خواهد کرد.»

– بخشی از خلاصه رایزنی‌های مربوط به بودجه سال ۲۰۲۱ انجمن سرطان کانادا

در همان سال، شورای تنباکو و سلامت کبک از این واقعیت که شرکت‌های فعال در حوزه دخانیات درحالی‌که مالیات بر تنباکو ساکن مانده است، با سوءاستفاده از اعتیاد سیگاری‌های کبک به افزایش قیمت‌های فروش و کسب درآمدهای هنگفت ادامه داده‌اند، ابراز تأسف کرد.

شورای تنباکو و سلامت کبک در نامه رایزنی خود اعلام کرد که طبق اعلام سازمان بهداشت کانادا، ارزش این صنعت طی پنج سال گذشته با افزایش دادن قیمت‌های خود، یک میلیارد دلار افزایش‌یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا