اخبار کانادا

کمک ۱۰ میلیون‌دلاری کانادا به ترکیه و سوریه در پی زلزله مرگبار

کمک ۱۰ میلیون‌دلاری کانادا به ترکیه و سوریه در پی زلزله مرگبار

کمک ۱۰ میلیون‌دلاری کانادا به ترکیه و سوریه در پی زلزله مرگبار

هارجیت ساجان؛ وزیر توسعه بین‌المللی کانادا، روز سه‌شنبه از بسته اولیه کمک ۱۰ میلیون‌دلاری کانادا برای کمک به امدادرسانی در زلزله مرگبار ترکیه و سوریه خبر داد.

ساجان پس از جلسه کابینه با بیان اینکه دولت فدرال به دنبال کمک‌های بیشتر و حتی بررسی امکان اعزام تیم‌های امدادی و واکنش سریع در برابر بلایا برای کمک به عملیات نجات و ارائه خدمات بهداشتی به مناطق زلزله‌زده است در جمع خبرنگاران گفت: ما برای انجام گام‌های بعدی در حال نیازسنجی هستیم.

ساجان تصریح کرد:
ما معمولاً کمک‌هایمان را از رقم کم شروع می‌کنیم، اما باتوجه‌به وسعت حادثه و بر اساس بازخوردهایی که دریافت می‌کنیم این رقم را افزایش می‌دهیم. در واقع وقتی از جزئیات بیشتر مطلع شویم میزان کمک‌هایمان را بیشتر می‌کنیم. در این حادثه نیز بسته کمک اولیه کانادا همین‌طور است؛ اما باتوجه‌به بزرگی زمین‌لرزه‌ها، پرداخت این مبلغ قطعی است.

شان فریزر؛ وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا نیز پس از جلسه کابینه در جمع خبرنگاران، زمین‌لرزه‌ها را یک فاجعه مطلق خواند. و گفت که این زمین‌لرزه اعضای جامعه سوری کانادا را بسیار ناراحت کرد.

او افزود: ما از نزدیک نظاره‌گر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستیم و باید بگویم، نه‌تنها از منظر مهاجرت، بلکه امور خارجه و توسعه بین‌المللی نیز وقایع را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم بهترین واکنش را داشته باشیم.

کانادایی‌های ترک‌تبار نیز برای جمع‌آوری کمک‌های مالی و ارسال به کشورشان وارد عمل شده‌اند.
باریس کفادار؛ نایب‌رئیس فدراسیون انجمن‌های ترک کانادا، گفت که این سازمان یک حساب بانکی و مکان‌هایی را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی راه‌اندازی کرده است که مردم می‌توانند کمک‌های غیرنقدی را برای ارسال به خارج از کشور در اختیار آنها بگذارند.

وی افزود:

ما مراکزی را در اتاوا، تورنتو، مونترال و ونکوور راه‌اندازی کرده‌ایم که مردم می‌توانند برای اهدای لباس، غذاهای فاسدنشدنی، اسباب‌بازی، تجهیزات ایمنی، وسایل بهداشتی و هر چیزی که امکان ارسال به ترکیه را دارد به آنجا مراجعه کنند.

کفادار تصریح کرد: امیدواریم به‌زودی بتوانیم پول کافی نیز دریافت و برای مردم نیازمند و زلزله‌زده واریز کنیم.

این زمین‌لرزه ۷٫۸ ریشتری که تاکنون پس‌لرزه‌های قوی نیز به دنبال داشته، هزاران ساختمان را در جنوب شرق ترکیه و بخش‌هایی از سوریه را با خاک یکسان کرده است.

شمار قربانیان زمین‌لرزه روز دوشنبه از ۶۲۰۰ نفر گذشت و انتظار می‌رود با ادامه عملیات جستجو و نجات تعداد قربانیان نیز افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا