اخبار کانادا

دستگیری ارباب کانادایی مواد مخدر در هلند

دستگیری ارباب کانادایی مواد مخدر در هلند

دستگیری ارباب کانادایی مواد مخدر در هلند

شهروند کانادایی معروف به ارباب مواد مخدر آسیا در هلند بازداشت شد.

مقامات کانبرا روز یکشنبه مصرانه از دولت هلند خواستند این مظنون را که از سرکرده‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر آسیا محسوب می‌شود و از جنایتکاران به شدت تحت پیگرد در جهان است، به استرالیا منتقل کنند.

تسی چی لوپ ۵۷ ساله که از سال‌ها پیش تحت تعقیب است، روز جمعه به درخواست پلیس فدرال استرالیا در هلند بازداشت شد.

مقامات استرالیا این کانادایی چینی تبار را که مدتی در تورنتو زندگی کرده است، با خواکین گوزمن لوئرا ملقب به «اِل چاپو» ارباب مواد مخدر مکزیک مقایسه می‌کنند.

اداره مبارزه با مواد مخدر و جنایات سازمان یافته سازمان ملل متحد تسی چی لوپ را سرکرده کارتل بزرگ مواد مخدر آسیا معروف به «سام گور» Sam Gor معرفی کرده است که در زمینه تولید و توزیع متامفتامین در عرصه جهانی شهرت دارد.

گفته می‌شود سام گور هر ساله میلیاردها دلار حاصل از قاچاق مواد مخدر را از راه‌های مختلف به ویژه کازینوها، هتل‌ها، شرکت‌های املاک و مستغلات منطقه مکونگ در جنوب شرقی آسیا پولشویی می‌کند.

مقامات پلیس استرالیا می‌گویند بازداشت ۲۷ عضو یک گروه جنایتکار سازمان یافته مستقر در پنج کشور در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ زمینه را برای ردیابی و بازداشت تسی چی لوپ فراهم کرد. این گروه مقادیر قابل توجهی هروئین و متامفتامین به استرالیا که یک بازار پرسود برای قاچاقچیان مواد مخدر است، وارد می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا