اخبار کانادامهاجرت

کانادا محبوب ترین کشور برای تحصیل در سال ۲۰۲۱

کانادا محبوب ترین کشور برای تحصیل در سال ۲۰۲۱

کانادا محبوب ترین کشور برای تحصیل در سال ۲۰۲۱

بر اساس آخرین نظرسنجی وبگاه education.com از دانشجویان درباره تحصیل در خارج از کشور خود، دو کشور کانادا و انگلستان محبوب ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور معرفی شده اند و از ایالات متحده پیشی گرفته اند.

این آمار بدین‌معنی نیست که میزان علاقه دانشجویان به تحصیل در کانادا یا انگلستان افزایش چشمگیری یافته است بلکه کاهش شدید محبوبیت آمریکا باعث شده است تا این کشور جایگاهش را در صدر این فهرست از دست دهد. در ژانویه سال ۲۰۱۸ ایالات متحده محبوب ترین مقصد برای تحصیل دانشجویان بین المللی بود اما در اکتبر ۲۰۲۰ به جایگاه سوم تنزل پیدا کرده است.

نرخ کاهش علاقمندی دانشجویان به تحصیل در آمریکا ثابت باقی مانده است. به عبارت دیگر یک مولفه ی خاص مانند شیوع کووید-۱۹ باعث کاهش محبوبیت ایالات متحده نشده است. در عین حال انگلستان و کانادا هم به تدریج جایگاه بهتری نزد دانشجویان کسب کرده اند. در فاصله ی بین ژانویه ۲۰۱۸ تا اکتبر ۲۰۲۰ آمار علاقمندان به تحصیل در انگلستان از ۱۲,۷ درصد به ۱۵ درصد رسیده اند. در همین بازه ی زمانی نیز محبوبیت کانادا از ۱۰,۱ درصد به ۱۳,۸ درصد رسیده است.

از سوی دیگر ایالات متحده با افت شدید محبوبیت رو به رو شده است و تعداد افرادی که ایالات ‌متحده آمریکا را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، از ۲۱.۶ به ۱۰.۷درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین آلمان و استرالیا در رتبه ی چهارم و پنجم و کشورهای فرانسه، هلند، ایتالیا، اسپانیا و سوئد نیز در جایگاه های ششم تا دهم قرار گرفته اند.

معیارهای مهم در انتخاب یک کشور برای تحصیل

گزینه های پس از فارغ‌ التحصیلی مهم ترین عامل در انتخاب کشور محل تحصیل هستند. قوانین سختگیرانه ی ایالات متحده برای فارغ التحصیلان بین المللی نقش مهمی در تنزل جایگاه این کشور بازی کرده اند. اما کانادا در مقایسه با آمریکا از دانشجویان استقبال بیشتری می کند و گزینه های بیشتری نظیر اجازه ی کار پس از تحصیل (PGWP) را برای اشتغال دانش آموختگان جدید ارائه می دهد. در ضمن امنیت، نظام سیاسی اجتماعی و اعتبار سیستم آموزشی آن نیز از عوامل رشد محبوبیت این کشور به حساب می آیند.

از دیگر معیارهای مهم در انتخاب کشورها برای تحصیل می‌توان به هزینه‌های زندگی، زبان و فرهنگ مردم‌، امنیت و جوّ سیاسی‌اجتماعی و کیفیت و کارآمدی سیستم آموزشی اشاره کرد. اهمیت مزایای پس از پایان تحصیل نیز در دو سال گذشته برای دانشجویان بیشتر شده است. ژانویۀ‌۲۰۱۸ این گزینه در ردۀ نهم فهرست معیارهای مهم بوده؛ اما هم‌اکنون ردۀ سوم این فهرست را ازآن خود کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا