اخبار کانادا

شرکت Menkes نقش مهمی را در احیای مناطق شرقی مرکز شهر تورنتو ایفا می‌کند

شرکت Menkes نقش مهمی را در احیای مناطق شرقی مرکز شهر تورنتو ایفا می‌کند

شرکت Menkes نقش مهمی را در احیای مناطق شرقی مرکز شهر تورنتو ایفا می‌کند
شرکت Menkes از پیشگامان توسعه مناطق جنوبی و پر رونق مرکز تورنتو بوده و در حال حاضر رد‌پای حضورش در بخش‌های شرقی و در حال تحول مرکز شهر

شرکت Menkes نقش مهمی را در احیای مناطق شرقی مرکز شهر تورنتو ایفا می‌کند.

شرکت Menkes از پیشگامان توسعه مناطق جنوبی و پر رونق مرکز تورنتو بوده است. درحال حاضر رد‌پای حضورش در بخش‌های شرقی و در حال تحول مرکز شهر به چشم می‌خورد.

شان منکس، نایب‌رئیس بخش دفاتر کاری و شعب خرده‌فروشی شرکت Menkes به خبرگزاری RENX می‌گوید: ” تمامی بخش‌های این منطقه از بهترین مزایای ممکن برخوردار هستند زیرا شما در مجاورت مرکز شهر قرار دارید و امکان استفاده از تمام مزیت‌های این نزدیکی را دارید.”

شما به راحتی امکان دسترسی به ساحل و اسکله شرقی را نیز خواهید داشت. این منطقه در حال تجربه یکی از بزرگترین طرح‌های احیاسازی است. این پروژه یک طرح بی‌سابقه در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. بخش‌های مهمی از این تحولات به تلاش‌های دو دهه‌ی اخیر گروه Waterfront Toronto و یا بهبود زیرساخت‌ها مربوط می‌شود.”

شان منکس، خطوط و مسیرهای دوچرخه سواری، پارک‌ها، خیابان‌ها و پیاده روهای اصلاح شده و وعده بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در آینده را از جمله دلایلی دانست که مردم، مناطق شرقی مرکز شهر را برای کار و زندگی انتخاب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: “طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که ساحل شرقی و به ویژه بخش شرقی مرکز شهر، به محله‌ای تبدیل شود که بتواند پاسخگوی تمام جنبه‌های چرخه زندگی باشد. این مناطق می‌توانند کارمندان ادارات، ساکنان، گردشگران و هر فردی که تمایل دارد که به این شهر بیاید و از امکانات شگفت‌انگیز آن دیدن کند را به خود جذب کنند.”

تقاضای موجود در حوزه خرده‌فروشی با توجه به تراکم واحدهای اداری و مسکونی

در مناطق شرقی مرکز شهر چندین ساختمان اداری بزرگ در حال احداث یا در حال توسعه وجود دارد و بخش عمده‌ای از این توسعه مسکونی باعث می‌شود که تقاضای روزانه و یا تقاضای مربوط به روزهای تعطیل و آخر هفته از خرده‌فروشان منطقه نیز افزایش یابد. دو مورد از پروژه‌های عظیم چند منظوره شرکت Menkes تا به حال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و یک پروژه‌ دیگر، فروش آپارتمان‌های مسکونی خود را از پاییز امسال آغاز می‌کند.

شان منکس می‌گوید: “تراکم بافت اداری و مسکونی، بازار کار خرده‌فروشی‌ها را داغ‌تر می‌کند و پروژه‌های خرده فروشی که برای تحویل برنامه‌ریزی شده است، بخشی از همان امکانات رفاهی است که قرار است متناسب با تراکم واحدهای اداری و مسکونی پاسخگوی تقاضای موجود در حوزه خرده‌فروشی باشد. البته باید بگویم که این پیشگویی خود ناظر به مطلوب است.”

“اقدامات جدید صورت گرفته توسط شرکت‌ها و تلاش شهروندان برای خرید واحدهای مسکونی برج‌های جدید آپارتمانی، همگی نتیجه شرایط و امکاناتی است که خرده‌فروشی‌ها فراهم آورده‌اند. با توجه به سیل تقاضای قابل مشاهده در بخش اداری و مسکونی، خرده‌فروشان نیز تمایل دارند که در این محله به فعالیت بپردازند. همه این ساز و کارها همزمان با یکدیگر کار می‌کنند و ما در هر بخش به حد کافی تلاش و انرژی صرف خواهیم کرد. ”

جرد منکس، نایب‌رئیس اجرایی شرکت Menkes در پروژه ساختمان‌های مرتفع مسکونی، در مصاحبه‌ای جداگانه به خبرگزاری RENX می‌گوید: “وقتی منطقه مورد نظر خود را برای پیشبرد پروژه‌هایمان انتخاب می‌کنیم، مرتبا به دنبال سایت‌ها و موقعیت‌های مکانی مطلوب واقع در آن منطقه هستیم زیرا هدف ما ارزش افزایی در محیط انتخابی است.”

” امکانات رفاهی پروژه‌ها بسیار حائز اهمیت هستند. شهروندان به دنبال استفاده از تجربیات سابق هستند. ما می‌خواهیم از طریق یافتن پیشنهادات خرده‌فروشی منحصر به فرد و افزودن آنها به امکانات رفاهی واحدهای اداری و مسکونی به این مهم بپردازیم. بدین طریق با محله‌ای که به صورت بیست و چهار ساعته و در هفت روز هفته پر از جنب و جوش و خدمت‌رسانی است، مواجه خواهیم بود. ”

مزایای ساختمان‌های اداری مناطق شرقی مرکز شهر

از آنجا که ساختمان‌های اداری بزرگ واقع در مناطق شرقی مرکز شهر همگی نسبتاً جدید بوده یا هنوز در دست ساخت هستند، شان منکس می‌گوید: “این ساختمان‌های جدید به گونه‌ای تجهیز شده‌اند که می‌توانند نیازهای مستاجران امروزی را بهتر از ساختمان‌های قدیمی واقع در مرکز شهر یا منطقه کینگ وست برطرف کنند.”

” این ساختمان‌های جدید از کیفیت هوا و نور طبیعی بهتری برخوردارند. درست است که شما به مرکز شهر قدم می‌گذارید اما قطعا از مواجهه با ازدحام کمتر سود خواهید برد. عنصر پایداری با همه‌ی جنبه‌های عملکردی ساختمان‌ها درآمیخته شده است.”

” مستاجرین به فکر بازگشت به محل کار هستند … آنها سعی می‌کنند تا در این ساختمان‌های جدید فضا‌هایی را انتخاب کنند که گنجایش تعداد کارکنانشان را داشته باشد، بهره‌وری آنها را افزایش دهد و سلامتی و ایمنی آنها را نیز حفظ کند. این موارد قبل از پاندمی هم حائز اهمیت بودند اما پس از پاندمی اهمیت آنها دو چندان شده است. ”

در سال 1954، دفتر مرکزی شرکت Menkes در تورنتو تاسیس شد و این شرکت املاک کاملاً یکپارچه بوده و در ساخت، مالکیت و مدیریت املاک اداری، صنعتی، خرده‌فروشی و مسکونی مشارکت دارد. این شرکت یکی از بزرگترین توسعه‌دهندگان بخش خصوصی کانادا می‌باشد و تمرکز اصلی آن بر منطقه کلان شهر تورنتو معطوف است.

جرد منکس در نوامبر گذشته به خبرگزاری RENX گفت است که شرکتش در هشت سال آینده تقریباً شش میلیون فوت مربع از فضای مربوط به سواحل تورنتو را توسعه خواهد داد.

عمده فعالیت‌های دفتر مرکزی شرکت Menkes به مناطق شرقی مرکز شهر و بخش‌های نزدیک به دریاچه انتاریو مربوط می‌شود و شان منکس گفته است که اکثر سایت‌ها و زمین‌هایی که باعث رونق بخش ساحلی می‌شوند، در حال توسعه هستند. اما در سایر بخش‌های شرقی مرکز شهر نیز موقعیت‌هایی وجود دارد و این شرکت قصد دارد که همچنان به فعالیتش در این منطقه ادامه دهد، هرچند شان منکس گفته است که در حال حاضر هیچ پروژه در دست اقدامی که بتواند درباره آن صحبت کند موجود نیست.

وی افزود: “هنگامی که ما در محله‌هایی مانند اسکله‌ها و مناطق ساحلی یا بخش جنوبی و شرقی مرکز شهر سرمایه‌گذاری می‌کنیم، دوست داریم که این کار را در مقیاس بزرگ انجام دهیم. ما به این منطقه ایمان داریم و روی آینده آن شرط‌بندی کرده‌ایم.”

جرد منکس می‌گوید: “از آنجا که یافتن سایت‌ها و موقعیت‌های خوب مکانی روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود، قیمت‌ها نیز به همان طبع افزایش خواهند یافت. دیگر دوره‌ی ساختمان‌های کوچک و کم ارتفاع احداث شده در محل پارکینگ‌های قدیمی به سر آمده است.”

پروژه Sugar Wharf

Sugar Wharf یک منطقه در حال توسعه 4.6 میلیون فوت مربعی با کاربری چند منظوره است که چهار بلوک شهری و 11هکتار از زمین‌های هیئت کنترل مشروب انتاریو (LCBO) را شامل می‌شود و در سال 2016 توسط شرکت Menkes خریداری شده است.

فاز اول پروژه Sugar Wharf شامل احداث ساختمانی با 600000 فوت مربع فضای اداری و 75000 فوت مربع فضای تجاری در طبقات اول و دوم می‌شود. مستاجران اصلی بخش اداری، هیئت کنترل مشروب انتاریو (LCBO)، هیئت تجاری منطقه تورنتو و شرکت امور مالی و سرمایه‌گذاری Richardson Wealth خواهند بود.

فاز اول پروژه Sugar Wharf همچنین شامل دو مجتمع آپارتمانی مجهز به 1600 واحد مسکونی و 65000 فوت مربع فضای مخصوص خرده‌فروشی خواهد بود.

قسمت‌های اصلی خرده‌فروشی شامل یک فروشگاه پرچمدار جدیدِ مربوط به هیئت کنترل مشروب انتاریو (LCBO) به مساحت 25000 فوت مربع، یک خواربارفروشی به مساحت 30000 فوت مربع، یک مرکز تناسب اندام به مساحت 40000 فوت مربع وهمچنین گزینه‌هایی برای خرید غذا و نوشیدنی می‌شود.

ساختمان اداری تابستان امسال تکمیل می‌شود، بخش‌های مربوط به واحدهای مسکونی مخصوص خانواده‌ها تابستان آینده تحویل داده می‌شود و بخش خرده‌فروشی در سال آینده کار خود را شروع خواهد کرد.

فاز دوم پروژه Sugar Wharf در سال 2022 آغاز خواهد شد و شامل 3000 واحد مسکونی مربوط به خوانواده‌ها در سه ساختمان، 90،000 فوت مربع فضای خرده‌فروشی، یک مدرسه ابتدایی 50،000 فوت مربعی و یک پارک عمومی 2.5 هکتاریِ واگذار شده به شهر می‌شود که بخشی از این پروژه به نفع کل جامعه خواهد بود.

پروژه  The Whitfield 

جرد منکس معتقد است که شهروندان جوانتر محله‌های غربی مانند لیبریتی ویلج، کینگ استریت غربی و کویین استریت غربی را برای سکونت ترجیح می‌دهند و این در حالی است که ضلع شرقی می‌تواند برای همه گروه‌های سنی و انواع خانوارها شرایط خوبی را فراهم آورد.

ساختمان چند منظوره Whitfield، که در نبش خیابان‌های Front و Sherbourne واقع‌شده و تا بازار سنت لورنس و مرکز مالی و مناطق ساحلی چند قدم بیشتر فاصله ندارد، پروژه بعدی شرکت Menkes در این منطقه خواهد بود. این ساختمان 38 طبقه دارای 460 واحد آپارتمانی مسکونی، دو طبقه فضای خرده‌فروشی و محیط اداری خواهد بود.

بخش مسکونی از سوئیت‌ها و استودیوهای کوچیک‌ گرفته تا واحدهای سه خوابه را شامل می‌شود و بدین صورت امکان پذیرش طیف وسیعی از مستاجران را فراهم می‌آورد.

مسئولیت نقشه‌های پروژه Whitfield بر عهده شرکت معماری Giannone Petricone Associates، طراحی داخلی آن بر عهده شرکت  Figure3 و معماری منظره آن بر عهده شرکت Janet Rosenberg & Studio می‌باشد.

امکانات رفاهی پروژه Whitfield شامل یک تراس بزرگ در فضای باز، محوطه سازی برنامه ریزی شده، اتاق کودکان، اتاق مهمانی، فضای کار اشتراکی و سالن تئاتر می‌باشد.

پیش فروش آن در اوایل پاییز امسال آغاز می‌شود. بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بهره‌برداری و ساخت و ساز آن در ماه ژانویه 2022 آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که در اواسط سال 2025 امکان سکونت در آن فراهم شود.

در حال حاضر یک پمپ بنزین، یک شعبه رستوران Tim Hortons، یک استودیو موسیقی و یک پلاتو تمرین نمایش در سایت اطراف این پروژه واقع شده‌اند. بخش موروثی ملک نیز حفظ خواهد شد.

مرکز خلاقیت و نوآوری بخش ساحلی

مرکز نوآوری 475000 فوت مربعیِ بخش ساحلی شامل دو ساختمان می‌شود که از طریق پلی به مساحت 15000 فوت مربع، واقع در طبقه دوم به هم متصل می‌شوند. این ساختمان‌ها دارای یک طبقه رفاهی مجهز به سه اتاق کنفرانس و انواع فضاهای نشیمن می‌باشند و مستاجران می‌توانند در این فضاها کار کنند.

شان منکس می‌گوید: “این همان موقعیتی است که امروزه بسیاری از مستاجران به عنوان روشی متفاوت برای تعامل کارکنان خود به دنبال آن هستند. این فضاها محیط‌های کاری متنوعی را برای آنها فراهم می‌آورد، بنابراین آنها مجبور نخواهند بود که تمام روز را در محل کار یا دفتر خود سپری کنند.”

” آنها می‌توانند با همکاران خود ملاقات کنند یا در محیط جدیدی که رو به روی ساحل Sugar قرار دارد به انجام مسئولیت‎‌های فردی خود بپردازند.”

حدود دو سوم مرکز نوآوری Waterfront که در پاییز امسال تکمیل می‌شود به شرکت تبلیغاتی و بازاریابی WPP اجاره داده شده است. بیش از 50،000 فوت مربع آن نیز به صورت اشتراکی به شرکت MaRS Discovery District و دانشگاه تورنتو تعلق دارد. علاوه بر این موارد، بخش‌ اداری چند مستاجر کوچکتر نیز دارد.

مرکز نوآوری Waterfront شامل یک فضای 20000 فوت مربعی خرده‌فروشی نیز می‌شود برای مثال می‌توان به یک رستوران 7500 فوت مربعی واقع در ورودی ساحل Sugar اشاره کرد.

مشکلات خرده فروشی‌ها به هنگام تعطیلی دفاتر کاری

در سال 2009 ساختمان اداری 25 York متعلق به شرکت منکس، به رونق و شکوفایی بخش جنوبی مرکز شهر کمک کرد. ساختمان اداری One York که دارای کاربری چند منظوره می‌باشد، در دو طبقه اول خود فضایی به مساحت 150،000 فوت مربع را به خرده‌فروشی‌ها اختصاص داده است.

شان منکس گفته است که مستاجران فضاهای خرده‌فروشیِ ساختمان‌های اداریِ واقع در مرکز شهر که کاربری چند منظوره دارند. در طول پاندمی دچار مشکل شده‌اند زیرا مشتریان اصلی آنها مستاجران و بازدیدکنندگان امکانات رفاهی محلی مانند سالن مسابقات Scotiabank Arena بودند و در طول پاندمی هر دو این گروه‌ها عمدتا غایب بوده‌اند. خرده‌فروشان از برنامه‌ کمک‌های دولتی استفاده کرده‌اند وعلاوه بر آن شرکت Menkes نیز به آنها کمک کرده است و خوشبختانه فقط تعداد کمی از آنها برای همیشه بسته شده‌اند.

شان منکس می‌گوید: ” دیدگاه ما به این صورت است که خرده‌فروشی‌ها یکی از امکانات رفاهی پروژه‌ها محسوب می‌شوند و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که به هنگام بازگشت پرسنل و کارکنان ادارات و دفاتر به محل کار خود، این خرده‌فروشان منتخب در پروژه‌های ساختمانی حضور داشته باشند. ما برای همکاری با خرده‌فروشان خود، رویکردهای مناسبی را اتخاذ کرده‌ایم و از این طریق قادر خواهیم بود تا به هنگام وضعیت‌های سخت کاری، از مستاجرین فضاهای خرده‌فروشی خود حمایت کنیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا