اخبار کانادا

هزینه مسکن در تورنتو بازهم افزایش خواهد یافت!

هزینه مسکن در تورنتو بازهم افزایش خواهد یافت!

هزینه مسکن در تورنتو بازهم افزایش خواهد یافت!
هزینه مسکن در تورنتو رو به افزایش است و یک سوم افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند با این واقعیت کنار آمده‌اند

هزینه مسکن در تورنتو بار دیگر افزایش خواهد یافت!

خرید خانه در تورنتو از خیلی وقت پیش آرزویی بود که با توجه به درآمدهای سال‌های اخیر برای خیلی‌ها قابل دستیابی نبود، اما اکنون این خواسته برای اکثریت افراد به طور کامل دور از دسترس خواهد بود.

تقریباً یک سوم افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند با این واقعیت کنار آمده‌اند که احتمالاً به صورت مادام‌العمر اجاره‌نشین خواهند‌ بود و این درحالی است که تعداد بیشتری از آنها، تقریبا نیمی از ساکنان، به این موضوع واقف‌اند که آنها هرگز قادر به تقبل هزینه مسکن در تورنتو نخواهند بود.

در حال حاضر خرید مسکن در نیویورک و لس‌آنجلس مقرون به صرفه‌تر از تورنتو خواهد بود.

دقیقا همین هفته مشخص شد که متوسط قیمت مسکن در نود درصد از مناطق کلان شهر تورنتو از مرز یک میلیون دلار فراتر رفته‌است. لعنت به پیامدهای بد اقتصادی حاصل از پاندمی! در همین حین کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که افراد برای پوشش هزینه‌های مربوط به پیش پرداخت یک خانه ویلایی و پرداخت اقساط وام مسکن، باید در طول 25 سال به طور متوسط 200 هزار دلار درآمد داشته باشند.

این قیمت‌های نجومی و غیر‌قابل انکار همچنان در حال افزایش است و سرعت افزایش نرخ آن در تورنتو، بسیار بالاتر از سایر شهرهای بزرگ روی کره زمین است.

کارشناسان بازار مسکن در بهار پیش‌بینی کرده‌بودند که تنها طی دو سال نرخ هزینه مسکن در تورنتو 275 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر نظر آنها این است که قیمت‌ ملک‌های این منطقه در چند ماه آینده به طور کلی 50 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

مطابق با آخرین گزارشات سایت فهرست‌بندی املاک و مستغلات کانادایی  Zoocasa در خصوص آینده املاک مسکونی در منطقه تورنتو، وضعیت موجود برای کسانی که قصد دارند تا در آینده نزدیک صاحب‌خانه شوند بسیار مایوس‌کننده است، البته این پیش‌بینی با توجه به روندهای گذشته آنچنان دور از ذهن نبوده است.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که بازار مسکن در این فصل تا حد قابل توجهی آرام شده است، چرا که روند صعودی نرخ فروش و قیمت‌ خانه و مستغلات با روند کندتری در حال پیشروی است، شاید بتوان گفت که بازار آرام شده است اما باید به این نکته توجه داشت که این آرامش زیاد دوام نخواهد داشت.

سایت Zoocasa بر اساس داده‌های دهه گذشته پیش‌بینی می‌کند که تا ماه اکتبر متوسط قیمت خانه‌های کلان شهر تورنتو 5% دیگر افزایش یابد، یعنی تا حدود دو ماه دیگر رقم فعلی 52 هزار دلار به 1.114.38 دلار خواهد رسید.

اگر بخواهیم بدترین محدوده پیش‌بینی شده را در نظر بگیریم، این رقم می‌تواند از 61،800 دلار به بیش از 1،115،000 دلار تبدیل شود.

نمایندگان سایت Zoocasa تخمین می‌زنند: در حال حاضر نرخ پایین فروش به عدم وجود تقاضا برنمی‌گردد بلکه از موجودی کم بازار نشات می‌گیرد. برخلاف وضعیت متعادل فعلی، بازار مسکن در فصل پاییز با درگیری‌های شدید مناقصه‌ای و مواردی که مشتریان متعددی را دارا هستند، مواجه خواهد بود.

“به نظر می‌رسد که شرایط امروز بازار به مراتب آرام‌تر و متعادل‌تر از فصل بهار است، اما همواره باید روندهای تاریخی پیش‌آمده را نیز در نظر داشته باشیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا